Wendy’s to uznana sieć restauracji szybkiej obsługi, która swoją reputację zbudowała na jakości, innowacyjności i charakterystycznym podejściu do burgerów – zamiast okrągłych bułek, serwuje hamburgery w kształcie kwadratu. Marka ogłosiła rozpoczęcie procedury wejścia na polski rynek. Obecnie trwa proces selekcji partnerów do roli masterfranczyzobiorców – firm lub osób, które będą odpowiedzialne za prowadzenie i rozwój restauracji Wendy’s w kraju.
Kandydaci powinni spełniać jasno określone kryteria. Wymagane jest doświadczenie w zarządzaniu markami oraz sprawna organizacja struktur operacyjnych. Ważne są też: znajomość lokalnych uwarunkowań rynkowych, umiejętność budowania relacji z konsumentami i sprawnego zarządzania siecią sprzedaży.
Marka, którą zna wielu Polaków
Pomimo braku fizycznych lokalizacji Wendy’s w Polsce, marka cieszy się zaskakująco wysoką rozpoznawalnością. Według badań, aż 50 procent Polaków kojarzy tę sieć, a 74 procent deklaruje, że odwiedziłoby restaurację po jej otwarciu.
„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – przyznał Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, reprezentujący Wendy’s w Polsce.
Jak wskazuje, pierwsza informacja o planowanym wejściu marki do Polski opublikowana w mediach społecznościowych spotkała się z ogromnym entuzjazmem. „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – dodał.
Tradycja i renoma – historia Wendy’s
Początki Wendy’s sięgają 1969 roku, kiedy to Dave Thomas założył pierwszą restaurację w Columbus, w stanie Ohio. Nazwa sieci pochodzi od imienia jego córki Melindy Lou, która w dzieciństwie była nazywana przez rodzinę Wendy. Restauracja szybko zdobyła popularność, a kwadratowe hamburgery i mrożony deser mleczny „The Frosty” stały się rozpoznawalnymi symbolami marki.
W ciągu ponad pięćdziesięciu lat Wendy’s rozwinęło się do ponad 7100 lokali w ponad 30 państwach. W menu sieci znajdują się m.in. frytki z solą morską, burgery przygotowywane z wołowiny bez zamrażania oraz różnorodne opcje śniadaniowe i lunchowe.
Popeyes – dynamiczny konkurent nie spuszcza z tonu
Wprowadzenie Wendy’s do Polski nie oznacza, że inne sieci fast food rezygnują z walki o klienta. Wręcz przeciwnie – amerykańska marka Popeyes, słynąca z kurczaka w panierce, dynamicznie zwiększa swoją obecność w kraju. Już teraz otwarto pięć nowych restauracji, a do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych dwudziestu.
Szczególnie istotne jest otwarcie pierwszego w Polsce lokalu Popeyes z usługą drive-thru, który mieści się przy ulicy Struga w Szczecinie. To znak, że marka intensywnie inwestuje w rozwiązania logistyczne i wygodę klientów.
Komentarze (0)