reklama
reklama

Reklamują Jezusa w Bełchatowie. Za akcją stoi jeden z najbogatszych Polaków

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Reklamują Jezusa w Bełchatowie. Za akcją stoi jeden z najbogatszych Polaków - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Już od jakiegoś czasu kierowcy jadący ulicą Czapliniecką w stronę centrum miasta mają okazję zobaczyć ten nietypowy billboard. Za całą akcją stoi fundacja „Nasze Dzieci" z Kornic. Jaki jest jej cel?
reklama

Billboard fundacji znajduje się w pobliżu skrzyżowaniu ul. Czaplinieckiej z ul. Mielczarskiego. Widać na nim napis „Jesteśmy piękni twoim pięknem PANIE" wraz z eucharystyczną hostią. Wszystko wygląda jak napisane ręcznie z użyciem mazaka. Do tego dochodzi jeszcze podpis: „Fundacja Kornice".

Chodzi o fundację „Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara", która swoją siedzibę ma właśnie w Kornicach w województwie śląskim, nieopodal Raciborza. Jak mówi nam jej sekretarz Iwona Muszyńska, celem akcji jest promowanie chrześcijańskich wartości i zachęcanie do pogłębiania wiary.

- Akcja jest związana przede wszystkim z pierwszą komunią świętą i jej rolą w życiu każdego człowieka. Ma również pokazać, że wartości chrześcijańskie są piękne. Bo, tak jak mówią słowa piosenki, z których zaczerpnęliśmy nasze hasło, „jesteśmy piękni twoim pięknem, Panie". Chcemy po prostu pobudzić ludzi do myślenia o wierze – mówi Muszyńska.

Jak dodaje, grafika została wykonana własnoręcznie przez dziecko, które przystępowało do pierwszej komunii świętej. To właśnie ta praca zainspirowała fundację do zorganizowania billboardowej kampanii. Wykorzystanie dziecięcego rysunku ma tu niezwykle istotne znaczenie – chodzi o podkreślenie, jak ważny dla młodego człowieka jest ten sakrament.

Podobne billboardy pojawiły się w miastach w całej Polsce. Środki na kampanię pochodzą z prywatnych funduszy Mateusza Kłoska – właściciela firmy Eko-Okna i jednego z najbogatszych ludzi w Polsce. Sama fundacja „Nasze Dzieci", której jest on założycielem, zajmuje się natomiast głównie wspieraniem rodzin jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka.

- Pod naszą opieką są młodzi ludzie z różnymi problemami, m.in. zmagający się z niepełnosprawnościami. Pierwotnie wspieraliśmy przede wszystkim pracowników firmy Eko-Okna i ich dzieci, szybko jednak zaczęliśmy rozszerzać skalę naszych działań – mówi Muszyńska.

To nie pierwsza akcja z billboardami w roli głównej w wykonaniu fundacji. W 2021 roku zorganizowała ona antyaborcyjną kampanię z wykorzystaniem grafiki przedstawiającej dziecko otoczone przez łono w kształcie serca. Fundacja odpowiada również za plakaty o treści „Kochajcie się Mamo i Tato", które w tym samym czasie można było zobaczyć na ulicach polskich miast.  

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama