Reklama

Reklama

Nowy system paraliżuje pracę urzędu. Jak długo to potrwa?

Opublikowano: pon, 13 lis 2017 13:08
Autor:

Nowy system paraliżuje pracę urzędu. Jak długo to potrwa? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Od dziś w całym kraju obowiązuje nowy Centralny System Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). W ostatnich tygodniach tu i ówdzie w mediach pojawiały się informacje o kłopotach z nowym systemem informatycznym. Pod koniec października testy stabilności programu informatycznego CEP-u wypadały źle. Dziś przyszło wypróbować nowy system w realu no i... ??? W bełchatowskim starostwie na przykład nie można było zarejestrować auta.

Reklama

Aktualizacja Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców trwała od piątkowego popołudnia i od dzisiaj powinien obowiązywać całkiem nowy system, określany jako CEPiK 2.0. Samorządowcy już od jakiegoś czasu ostrzegali, że w urzędach może zrobić się kłopotliwie, bo system może sprawiać problemy i tak też było w naszym mieście.

- Od rana w programie CEPiK 2.0 nie działało nic. Później, z biegiem czasu uaktywniały się niektóre funkcje systemu, w tej chwili na przykład (godzina ok 13.00 – przypis red.) można zarejestrować tylko auta nowe i te sprowadzone z zagranicy – wyjaśnia Krzysztof Borowski, rzecznik starostwa powiatowego w Bełchatowie

Urzędnicy wydziału komunikacji w starostwie prewencyjnie nie umawiali na dziś wizyt klientów.

- Ci którzy przyszyli, to klienci przypadkowi, tzw. „z ulicy”. Przykro nam, ale przeważnie sprawy nie załatwili. Problem jest też, by połączyć się z kimkolwiek z infolinii obsługujących nowy system informatyczny. Ten kłopot dotyczy całej Polski , miejmy tylko nadzieję, że skończy się na dzisiejszych komplikacjach i w kolejnych dniach wszystko będzie szło bez zastrzeżeń – mówi Borowski


Po co był wprowadzany CEPiK 2.0? Zmiany są wymuszone nowelizacją ustawy o ruchu drogowym. Od teraz Ewidencja Pojazdów ma być uzupełniana na bieżące na przykład o badania techniczne naszych aut, także tych z negatywnym wynikiem. Dzięki takiej bazie ma zostać znacząco ograniczone zjawisko "turystyki badań technicznych", w których kierowcy do skutku odwiedzali stacje diagnostyczne. Ponadto od końca października za badanie trzeba płacić przed jego przeprowadzeniem. Jest wyjątek, w przypadku rozliczenia tej usługi na podstawie faktury VAT z odroczonym terminem płatności. W takiej sytuacji możliwe będzie wniesienie opłaty po przeprowadzeniu badania technicznego.

Ponadto po zmianach większy będzie zakres informacji wprowadzanych do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Teraz będą do niej trafiać dane o zabezpieczeniach na pojeździe, w tym jego zajęciu przez organ egzekucyjny czy o zabezpieczeniu majątkowym. Takie rozwiązanie ma chronić interesy potencjalnych nabywców pojazdów używanych.

W świetle nowych przepisów dodatkowe uprawnienia uzyskała Straż Graniczną, która od dziś może zatrzymywać dowody rejestracyjne pojazdów i pozwolenia czasowe na prowadzenie auta. Informacja o zatrzymaniu takiego dokumentu trafi następnie do Centralnej Ewidencji Pojazdów.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (2)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 lata temu | ocena +2 / -2

    Mikromikor

    Dobra zmiana.

    • 4 lata temu | ocena +0 / -0

      Rubinstein

      Ale nad Cepik 2.0 prace zaczęły się 5 lat temu. Ale ludzie o wąskim myśleniu i tak mówią że wszystko wina PIS. Według mnie dobry pomysł przestana jeździć parchy stwarzajace zagrożenie.