Reklama

Reklama

Hybryda na ulicach Bełchatowa. Czy takich autobusów będzie więcej?

Opublikowano: wt, 14 lis 2017 08:27
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Miejski Zakład Komunikacji od piątku testuje niskoemisyjny hybrydowy autobus Solaris Urbino. To nowoczesne „cacko” transportu publicznego będzie wozić pasażerów do 19 listopada.

Reklama

Autobus do Bełchatowa przyjechał na testy w miniony piątek i od razu został zadysponowany do kursowania po miejskich ulicach.

- Zależało nam, aby autobus mógł być przetestowany przez naszych kierowców, bo przecież jesteśmy na progu zakupu sześciu ekologicznych samochodów. Co prawda miasto nie będzie zakupywało „hybryd”, bo w planie są trzy elektryczne i trzy spalinowe maszyny, ale one wszystkie „naszpikowane” są podobnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Chcieliśmy sprawdzić jak w życiu codziennym będą się sprawdzały nowoczesne rozwiązania - wyjaśnia Renata Rutkowska, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bełchatowie.

Solaris, który właśnie jeździ ulicami naszego miasta ma nie tylko hybrydowy napęd - spalinowy i elektryczny silnik, ale także sześciobiegową i zautomatyzowaną skrzynię biegów, a co najistotniejsze spełnia najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin. Jest też sporo udogodnień dla pasażerów.

- Autobus ma podświetlane progi, fotokomórki w drzwiach, które uniemożliwiają przytrzaśnięcie i automatycznie wysuwany podest ułatwiający wjazd wózkom. Może nim podróżować ponad 90 osób – ma 25 miejsc siedzących, 67 stojących i dwa dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Są też dwa porty usb, tym samym podróżujący mogą podładować swój telefon – mówi prezes Rutkowska

W tej chwili z tych udogodnień pasażerowie będą mogli korzystać przez najbliższe pięć dni, ale... niewykluczone, że podróże miejskimi autobusami niebawem będą już w tym standardzie. Urząd miasta bowiem stara się właśnie o 7,5-milionowe unijne dofinansowanie na wymianę części taboru bełchatowskiego MZK. W ramach projektu flotę spółki miałoby zasilić sześć niskoemisyjnych autobusów. Nowe maszyny miałyby przede wszystkim obsługiwać linię nr 2, która jest najdłuższa, pozostałe trzy inne linie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (12)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 lata temu | ocena +4 / -4

    Piękne są!

    Gdyby każda mzka miała taki wygląd, to zaraz miasto wyglądałoby nowocześniej. :)

  • 4 lata temu | ocena +3 / -3

    a.

    Niestety te miejsca siedzące -raczej nie nadają się dla dwóch osób, tylko dla jednej.

  • 4 lata temu | ocena +3 / -3

    BUSOMAT PL

    Takie autobusy to przyszłość

  • 4 lata temu | ocena +2 / -2

    kiero

    ma 25 miejsc siedzących,oczywiscie bez pasów i 67 stojących! czyli 92 osoby bez pasów sobie jezdza, a wprywatnym aucie bezpiecznym gdzie dookola masz mnostwo poduszek powietrznych za niezapiecie pasow od razu MANDAT! i niech mi ktos powie ze to dla naszego bezpieczesntwa a nie dla zwyklego grabienia kasiory!

    • 4 lata temu | ocena +2 / -2

      krecik

      Nie jechałam tych autobusem, ale wiem, że teraz asy bezpieczeństwa w transporcie publicznym to standard. Trochę mnie zatem dziwi, że ten nowy ich nie ma.

      • 4 lata temu | ocena +3 / -3

        kiero

        tez nie jechalem, nie czepiam sie tego konkretnego autobusu, nie wiem czy ma czy nie ma dla pasazerow ale dla 67 osob stojacyh na pewno NIE MA! i to mi chodzilo ze czemu dostaje sie manadat za niezapiecie pasow w osobówce jak w takim autobusie gdzie stojac jest znacznie niebezpieczniej

    • 4 lata temu | ocena +4 / -4

      anesth

      Skoro uważasz, że zapinanie pasów nie poprawia bezpieczeństwa to ich nie zapinaj. Proste. W razie wypadku przynajmniej sprawa będzie od razu jasna :)

      • 4 lata temu | ocena +1 / -1

        kiero

        nie umieszcz czyrac ze zrozumieniem to nie dyskutuj! gdzie ja napisalem ze pasy nie poprawiaja bezpieczesntwa? tak poprawiaja ale w takim autobusie gdzie jest mnostwo osob w tym moze byc 67 STOJACYH nikt nie ma pasow i tam jest dopiero niebeczpieczesntwo a organy w tym POlicja mam to w d.pie poytam siedlaczeg okierowcy osobowek dostaja za tpo manda... Rozwiń

    • 4 lata temu | ocena +3 / -3

      oreik

      MZK nie jeździsz autostradą itd. A zapięcie pasów to jak włączenie świateł, max 2 sec i jedziesz

      • 4 lata temu | ocena +1 / -1

        kiero

        cos mi sie wydaje ze te 67 osob stojacych bez pasow odniesienie wieksze obrazenia jak ta mzk przy predkosci 45km/h zderzy sie czolowo z jakims autem jadacym 80km/h (a to bardzo mozliwe) niz ja w swojeje osobwce nawet jak bede bez pasow!

      • 4 lata temu | ocena +2 / -2

        kupa

        Zjedzenie cudzych odchodów to też kwestia chwili. Łykasz i idziesz dalej. Tylko czemu miałbyś to robić.