Jeden z naszych czytelników opowiedział o problemie, jaki napotkał w szczercowskiej przychodni. Pan Sebastian na początku stycznia chciał skorzystać z wizyty u lekarza. W związku z tym próbował skontaktować się z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Szczercowie.
Okazuje się, że dostanie się na konsultację do lekarza nie jest takie łatwe, a pacjenci ustawiają się w kolejkach do rejestracji nawet około 6:00 rano. Pan Sebastian zaskoczony ilością osób, które czekają od wczesnych godzin, zrobił zdjęcie zapełnionego korytarza przychodni. Gdy wraz z innymi chorymi czekał na wizytę, postanowił zapytać w rejestracji na kiedy mógłby się zapisać do lekarza. Najbliższy dostępny termin był siedem dni później.
Mężczyzna dodaje, że już wcześniej miał podobne problemy z przychodnią. Gdy w listopadzie chciał umówić się telefonicznie do lekarza, musiał wykonać wcześniej około 30 połączeń, ponieważ nikt nie odbierał lub linia była zajęta.
Całą sprawę nagłośnił również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pod jego wpisem szybko znalazło się wiele osób, które miały podobny problem z dostaniem się na wizytę w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Szczercowie.
- Tak jest zawsze i od dawna. Byłam kiedyś świadkiem, jak jeden pacjent czekał od 6:00 w kolejce, a i tak się nie dostał do swojego lekarza – skomentowała jedna z pacjentek.
Zdenerwowania nie krył również inny z mieszkańców.
- To, co dzieje się w szczercowskim ośrodku mija się z celem. Na szczęście od paru lat już tam nie należę. W innych ośrodkach system działa dużo sprawniej – przekazuje mężczyzna.
W tej sprawie zgłosiliśmy się do przychodni, jedynak podczas rozmowy telefonicznej otrzymaliśmy jednie lakoniczną odpowiedź o trwającym sezonie grypowym i przeciążeniu wielu poradni. Faktycznie chorzy w innych miejscowościach często skarżą się na problemy z umówieniem wizyty i długim czasem oczekiwania. Jednak z relacji pacjentów wynika, że w Szczercowie problem pojawia się regularnie.
Głos w sprawie utrudnionej rejestracji zabrał również Rzecznik Praw Pacjenta, który na swojej stronie w zakładce najczęściej zadawanych pytań szczegółowo wyjaśnił, jak powinno to przebiegać. Z jego odpowiedzi wynika, że pracownicy powinni odbierać telefony pacjentów przez cały dzień, zgodnie z godzinami funkcjonowania placówki.
- Przychodnie powinny tak zorganizować pracę, żeby pacjenci mogli bez przeszkód dodzwonić się do rejestracji i umówić na teleporadę lub wizytę osobistą – przekazuje rzecznik.
Dodaje, że na termin przyjęcia przez lekarza nie powinna również wpływać forma rejestracji, a w przypadku problemów z kontaktem można spróbować wysłać do przychodni maila. Jest to pełnoprawny sposób rejestracji do lekarza, wystarczy napisać, że nie można się dodzwonić i poprosić o wyznaczenie terminu wizyty.
Należy również pamiętać, że w przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta, świadczenie lekarza podstawowej opieki zdrowotnej jest udzielane w dniu zgłoszenia, zgodnie z harmonogramem pracy placówki. W innych przypadkach termin wizyty u lekarza rodzinnego uzgadniany jest z pacjentem.
Komentarze (0)