Bełchatów promuje się w National Geographic

Opublikowano:
Autor:

Bełchatów promuje się  w National Geographic - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Ruszyła ogólnopolska kampania promująca projekt „Energia, natura, tradycja – na bełchatowskim szlaku”. W ramach tego przedsięwzięcia powstaną trzy szlaki: „Bełchatów wczoraj i dziś”, „Bełchatów dobrej energii” oraz „Energia jest tu”, które do Bełchatowa mają przyciągać turystów z całej Polski i Europy. Dodatkowo do dyspozycji odwiedzających będzie specjalna aplikacja mobilna.

W lipcowym wydaniu National Geographic umieszczono reklamę bełchatowskich szlaków turystycznych, w Łodzi pojawiają się informujące o atrakcjach czekających w Bełchatowiewallboardy i citylighty, a w pięciu kinach w województwie wyświetlane są spoty reklamowe (Kino Tomi w Pabianicach, Kino Ratusz w Zduńskiej Woli, Kino Kutnowskiego Domu Kultury, Kino Polonez w Skierniewicach, Kino Pasja Miejskiego Domu Kultury w Radomsku). Wszystko po to, by podróżni z całej Polski poznali walory turystyczne Bełchatowa. Akcja promocyjna, którą prowadzi łódzki PHIN Consulting kosztować będzie 118 tys. złotych i trwać będzie do 31 sierpnia.

"Bełchatów wczoraj i dziś", "Bełchatów dobrej energii" oraz "Energia jest tu" to szlaki, jakie powstają w ramach dużego projektu „Energia, natura, tradycja – na bełchatowskim szlaku”. Dla ciekawych dziejów naszego miasta otwarto trasę historyczną, dla miłośników aktywności fizycznej – sportowo-rekreacyjną. Jest też specjalny odcinek turystyczny dedykowany całym rodzinom. Wybierając się na wycieczkę czy po prostu dłuższy miejski spacer, należy kierować się m.in. na ulice Kościuszki, Okrzei, Dąbrowskiego, Nadrzeczną, a także w stronę Doliny Rzeki Rakówki oraz Rajskiej Alei na os. Budowlanych. Na każdym ze szlaków turyści będą mogli odpocząć na ławeczkach z wyciętym jabłkiem, czyli symbolem miasta. Identycznymi aplikacjami ozdobiono małą architekturę miejską, w tym kosze i stojaki na rowery. Łącznie przygotowano 90 ławek, 95 koszy i 5 stojaków, każdy na dwa rowery. Przemierzający Bełchatów wzdłuż wybranej trasy będą mogli korzystać ze specjalnej aplikacji mobilnej. Możliwość wykorzystania najnowszych technologii powszechnych w turystyce światowej stawia Bełchatów obok tych miast, którym w znacznym stopniu zależy na rozwoju turystyki. To udogodnienie zarówno dla polskich turystów, jak i obcokrajowców. Umożliwia zwiedzanie we własnym tempie, w dogodnym czasie i zgodnie z osobistymi oczekiwaniami. Nie zabraknie jednak tradycyjnych tablic informacyjnych i dokładnych oznaczeń.

W ramach projektu w mieście powstał Jabłoniowy Sad, w którym zasadzono dziesięć odmian jabłoni domowych, siedem gatunków krzewów owocowych oraz pnącza winorośli, a do tego pergole i alejki spacerowe. - Chcemy w ten sposób promować tradycję, a także w oryginalny sposób Bełchatów, tym bardziej, że miejskim symbolem jest jabłko – wyjaśnia Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.

Całość projektu mają dopełnić imprezy upowszechniające jabłko w bełchatowskiej gastronomii i handlu.Koszt całego projektu to 2 mln 13 tys. zł (koszty kwalifikowane to kwota 1 mln 423 tys. złotych). Na jego realizację miasto dostało dofinansowanie z Regionalnego Projektu Operacyjnego województwa łódzkiego na lata 2014 – 2020 w wysokości 85 proc. kosztów kwalifikowanych, czyli 1 mln 244 tys. złotych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE