Liczy się atmosfera
Z całą pewnością na początku trzeba wnętrze umiejętnie pomalować. Dobrze sprawdzają się neutralne barwy z bardziej kolorowymi fragmentami, przy czym w małych salonach warto zadbać o to, by kolory widziane od dołu do góry stawały się coraz jaśniejsze: to powiększa optycznie salę, dając poczucie przestrzeni i swobody.Całe wyposażenie salonu można nabyć na stronie enzopolska.pl. Wybierając meble i dobierając wystrój, warto najpierw określić grupę docelową. Na przykład meble drewniane i takaż podłoga stwarzają ciepły, przytulny nastrój. Kamień to z kolei element wnętrz eleganckich, a zarazem naturalnych w wystroju. Zarówno drewno, jak i kamień można uzupełniać powierzchniami z tworzyw sztucznych, byle tylko nie przesadzić z ich ilością i wielkością. Użycie miękkich materiałów, tapicerowanych mebli i poduszek zagwarantuje miłą, wręcz domową atmosferę. Całość powinna sprzyjać odprężeniu i relaksowi klientek, zarówno tych na fotelu, jak i oczekujących.
Światło jest bardzo ważne
Zarówno dla komfortu klientek, jak i dla pracy fryzjerów istotne jest światło. Dobrze, jeśli w lokalu są duże okna: naturalne światło dnia działa zawsze lepiej niż sztuczne. Jeśli jednak trzeba się zdać na żarówki, powinny one generować przyjemne dla oka, ciepłe, ale nie jaskrawe światło. Można rozważyć instalację z regulowanym natężeniem oświetlenia, co pozwoli je dostosować do dowolnej pory dnia.Klimatyczne dodatki
Aby wizyta w salonie fryzjerskim była miłym przeżyciem, dobrze jest zadbać o atmosferę dzięki rozmaitym dodatkom. Spokojna, relaksacyjna muzyka umili pobyt i ułatwi odprężenie. Dobre wrażenie zrobi zadbane akwarium, znakomicie relaksujące wzrok zielenią i pięknem kolorowych ryb. Można pokusić się o małą pokojową (byle gustowną!) fontannę z szumiącą wodą. Zmysł węchu też ma znaczenie – czemu nie postarać się o miłe wrażenia klientek dzięki olejkom zapachowym albo wonnym kadzidełkom?A może coś do picia?
Naprawdę elegancki, nastawiony na relaks klientek salon powinien mieć dla niego wodę mineralną, kawę i kilka rodzajów herbaty. Podawanie klientkom napojów może być kłopotliwe i zabierać czas, ale elektryczny dzbanek, filiżanki, spodki plus herbata w torebkach oraz kawa do samodzielnego zaparzenia na pewno będą miały powodzenie – zwłaszcza gdy w grę wchodzi dłuższe oczekiwanie albo sesja na fotelu. Nieodzowne są oczywiście czasopisma, a i z darmowego WiFi niejedna klientka zapewne skorzysta.Warto też dostosować godziny otwarcia do preferencji grupy docelowej. Jeśli dominują w niej osoby pracujące zawodowo, salon powinien być otwarty do wieczora. Może być też tak, że klientela woli przychodzić rano i przed południem – trzeba jej to umożliwić.