reklama
reklama

Urząd miasta w Bełchatowie zmienia zasady działania. Jak załatwić swoje sprawy w magistracie?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Urząd miasta w Bełchatowie zmienia zasady działania. Jak załatwić swoje sprawy w magistracie?  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Magistrat poinformował, że od czwartku, 5 listopada, ogranicza do minimum obsługę klientów. Bełchatowianie, którzy będą potrzebowali pilnie skorzystać z pomocy urzędnika, będą mogli go wywołać za pomocą dzwonka, znajdującego się przy wejściu do budynku. Miasto zachęca jednak, aby sprawy załatwiać przez telefon, drogą internetową czy też pozostawiając dokumenty w skrzynce pocztowej.
reklama

Ze względu na rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem, urzędy w całej Polsce przechodzą na zdalny tryb pracy. W związku z rządowym rozporządzeniem, od dziś (5 listopada) zmiany w przyjęciach interesantów wprowadził również bełchatowski magistrat.

- Urząd nie przerywa pracy. Zmienione zostają jednak zasady bezpośredniej obsługi klientów. Będzie ona wyglądać tak samo, jak wiosną, podczas pierwszej fali epidemii. Chodzi o to, aby maksymalnie ograniczyć wizyty w urzędzie. Wszystko w trosce o zdrowie interesantów, a także pracowników – mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.

Miasto zachęca mieszkańców, aby sprawy urzędowe załatwiali np. telefonicznie, przez internet lub e-PUAP. W specjalnie przygotowanej skrzynce, która stanęła przed urzędem, można zostawić wypełnione dokumenty lub kartkę z informacją, który wydział ma się skontaktować z daną osobą.

Urząd zaznacza jednak, że mieszkańcy, którzy muszą pilnie załatwić swoje sprawy i nie mogą tego zrobić drogą elektroniczną, telefoniczną czy przez e-PUAP, mogą skorzystać z bezpośredniej obsługi w urzędzie. Można to zrobić na dwa sposoby. Po przyjściu do urzędu należy wywołać urzędnika za pomocą dzwonków umieszczonych przy wejściu do poszczególnych budynków

- Po wejściu do urzędu klient mówi obsłudze, w jakiej sprawie przyszedł. Ta telefonicznie informuje pracownika danego wydziału o oczekującym kliencie. Można też wcześniej telefonicznie umówić się na spotkanie, co pozwala uniknąć tworzenia się kolejek – informuje magistrat.

We wszystkich budynkach magistratu zorganizowane zostały punkty obsługi klienta. Mieszkańcy bowiem nie będą mogli swobodnie przemieszczać się po urzędzie. Stanowiska wyposażone są w środki do dezynfekcji oraz pleksi, która rozdziela klienta od pracownika. Podczas obsługi zarówno klient, jak i urzędnik, muszą mieć zasłonięte usta oraz nos. Systematycznie dezynfekowane są także miejsca, przy których przyjmowani są petenci.

Magistrat poinformował również, jak działa urzędowa kasa. Skorzystać z niej będą mogły osoby, które nie mogą uregulować płatności na rzecz miast przez internet. Aby wejść do urzędu trzeba będzie skorzystać z dzwonka umieszczonego przed wejściem. Kasa w czwartek, 5 listopada oraz piątek, 6 listopada będzie czynna w godz. 8:00-12:00. Natomiast od poniedziałku, 9 listopada płatności będzie można regulować w godz. 8:00-14:00 (w godz. 12:00-12:45 obowiązuje przerwa).

Bełchatowski urząd miasta pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30. W tych godzinach zamknięty będzie także urzędowy parking od strony ul. Mielczarskiego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama