Na czas robót mieszkańcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami, ale zatwierdzony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich projekt organizacji ruchu powinien ograniczyć je do niezbędnego minimum. Kluczowe dla miasta jest to, aby ruch w kierunku dwóch największych bełchatowskich zakładów pracy odbywał się bez zakłóceń, dlatego ulica Wojska Polskiego będzie przejezdna przez cały czas budowy.
Rozpoczyna się planowana od dwóch lat inwestycja. Jak bardzo jest potrzebna, wiedzą wszyscy bełchatowscy kierowcy. Wojska Polskiego to jedna z najbardziej obciążonych, bełchatowskich ulic, a nowe rondo to jeden ze sposobów na upłynnienie ruchu i walkę z korkami w tamtym rejonie miasta. - Szczególnie w godzinach wyjazdów i powrotów pracowników kopalni i elektrowni tworzą się w tym miejscu korki, ruch jest bardzo duży, a przez to uciążliwy i niebezpieczny - mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.
Przebieg objazdów
- Wyłączeniu z ruchu ulega ulica Wyszyńskiego (za wyjątkiem pasa na prawoskręcie w ulicę Wojska Polskiego w kierunku Kamieńska).
- Ruch lokalny z kierunku Wyszyńskiego skierowany zostaje ulicą osiedlową (przy blokach 215, 216, 217) do ulicy Wojska Polskiego (skrzyżowanie w rejonie bloku 201).
- Ruch z kierunku przeciwnego zostaje skierowany w ulicę przy bloku 201, następnie wzdłuż parkingu do ulicy Wyszyńskiego.
- Ruch ciężarowy i autobusowy na relacji od Łasku zostaje skierowany w ulicę Lipową do ulicy Wyszyńskiego następnie do Al. Jana Pawła II, potem ulicą Zamoście do ulicy Wojska Polskiego (droga484).
- Wyłączono również kierunek z ulicy Wojska Polskiego do osiedla Binków tj. w ulicę Armii Krajowej.
- Na relacji z kierunku Armii Krajowej ruch lokalny zostanie skierowany w ulicę Kolejową, natomiast ruch ciężarowy ulicą Goetla do ulicy Piotrkowskiej, następnie do ulicy Mostowej i ulicą Zamoście do Al. Jana Pawła II, następnie ulicą Wyszyńskiego i Lipową do ronda w kierunku Łasku (droga 484).
- Wszystkie skrzyżowania po trasie objazdu oznakowane będą ponadto znakami F-9 (objazd).
- Dodatkowo wykonane będą tymczasowe ciągi piesze umożliwiające komunikacje pieszych w obrębie przebudowywanego skrzyżowania.
Cała inwestycja kosztować będzie 5 mln 600 tys. złotych, ale podobnie, jak w przypadku ronda na Staszica, do inwestycji dołoży się starostwo (mowa tutaj o kwocie 1,5 mln zł.).