Na inwestycję przeznaczono 11 mln, z czego 7,5 mln to dofinansowanie z RPO. Pojazdy napędzane silnikiem diesla będą spełniać surową normę Euro 6, w której dopuszczalna wartość emisji tlenku węgla wynosi 400 mg/kWh, a limit emisji cząstek całych wynosi 10 mg/kWh. Do Bełchatowa trafią także trzy autobusy elektryczne, które zastąpią m.in. linie nr 2, która jest najdłuższa i podróżuje nią najwięcej mieszkańców.
Od 2,5 roku przejazdy autobusami MZK są w naszym mieście darmowe. Pomysłodawcy mają nadzieję, że mieszkańcy będą jeszcze częściej korzystać z miejskiej komunikacji, pozostawiając prywatne samochody na parkingach. To z kolei ma się przełożyć na ekologię, jak podkreślają urzędnicy, mniejsza ilość osobówek na rzecz większej liczby autobusów emitujących mniejszą liczbę spalin przyczynią się do zredukowania smogu oraz ochrony środowiska w Bełchatowie.