Obecnie prowadzona jest pierwsza faza testów. Jak informuje PGE GiEK, od połowy grudnia spółka Betrans sprawdza dwa dostawcze samochody elektryczne marki Evum Motors. W aucie wykorzystano baterię o pojemności 16,5 kWh, napęd na cztery koła, a także silniki o mocy znamionowej 26 kW i momencie obrotowym 140 Nm. Czy „elektryk” o takich parametrach poradzi sobie w trudnych kopalnianych warunkach? To wykażą właśnie testy.
- Jeden z pojazdów sprawdzany jest przede wszystkim pod kątem możliwości technicznych radzenia sobie z wymagającym terenem kopalni odkrywkowej. Testowana jest m.in. wytrzymałość baterii, maksymalny zasięg kilometrów możliwych do wykonania na jednym ładowaniu oraz prędkość pojazdu – informuje PGE GiEK.
Natomiast drugi pojazd testowany jest na drogach utwardzonych, pod względem wykorzystania jego maksymalnej ładowności, która wynosi 1100 kg.
- Nasza spółka dysponuje flotą pojazdów o zróżnicowanej ładowności. Tam, gdzie to możliwie chcemy ją modernizować, zgodnie z europejskimi trendami, także w kierunku elektromobilności. Rozważając zakup elektrycznego samochodu dostawczego musimy sprawdzić przede wszystkim niezawodność takiej maszyny, dlatego obecnie weryfikujemy, jak pojazdy radzą sobie w wymagających warunkach eksploatacyjnych kopalni odkrywkowej – podkreśla Błażej Przybył, p.o. prezesa zarządu Betrans.
Spółka Betrans świadczy usługi transportowe głównie dla kopalń i elektrowni PGE GiEK, ale również dla podmiotów zewnętrznych.
Komentarze (0)