Miejska „ósmeka” stała się „szkołą premium”. Uczniowie mogą korzystać z nowego sprzętu, pracowni i nie tylko. Wszystko to za sprawą unijnego dofinansowania, które udało się pozyskać w ramach projektu „Szkoła jakości premium”. Wsparcie na realizację projektu przekazał również Urząd Miasta Bełchatowa.
– Inwestycja w oświatę to inwestycja w przyszłość. To olbrzymi projekt, w efekcie którego w szkole powstała nowoczesna przestrzeń do nauki. Uczniowie mogą korzystać z wielu nowoczesnych rozwiązań, które z pewnością ułatwią im naukę. A nauka języków obcych czy informatyki jest bardzo ważna – mówi prezydent Bełchatowa Patryk Marjan.
Nauka języka bez wstydu
Do Szkoły Podstawowej nr 8 w Bełchatowie trafiło dofinansowanie w wysokości blisko 680 tys. zł, a także 80 tys. zł z urzędu miasta. Fundusze pozwoliły na wprowadzenie technologicznych nowości, z których już mogą korzystać uczniowie.W szkole powstała m.in. nowoczesna pracownia-labolatorium do nauki języka angielskiego. Sala wyposażona jest w stanowiska dla 24 uczniów. W skład każdego z nich wchodzą słuchawki i mikrofony, które połączone są ze stanowiskiem nauczyciela. Taki system pozwala na naukę języka w dużo bardziej komfortowych warunkach.
– Bardzo się cieszę, że dzięki temu nasza szkoła będzie kształciła w jakości przyszłości. Nasi uczniowie nabywają kompetencje językowe oraz cyfrowe. W moim przekonaniu to nie tylko lepsza edukacja. To także większe szanse na znalezienie dobrej pracy w przyszłości. Dodatkową zaletą tej pracowni jest to, że eliminuje barierę wstydu. Uczniowie często zwyczajnie wstydzą się mówić. Tutaj ten problem został praktycznie wyeliminowany – tłumaczy Maria Łazuga, dyrektor SP nr 8.
Uczniowie i nauczyciele komentują zmiany
Zalety nowej pracowni znaleźli również nauczyciele, którzy wypowiadają się o sali w samych superlatywach.
– To bardzo fajne narzędzie pracy. Zarówno nauczyciel, jak i uczniowie mogą założyć słuchawki. Dzięki temu nauczyciel nie musi głośno mówić, dzieci przez słuchawki słyszą bowiem bardzo dobrze. A z drugiej strony pedagog bardzo dobrze słyszy uczniów. Mam pulpit do zarządzania całą pracownią. W każdej chwili mogę więc podzielić klasę na grupy, mogą pracować w parach czy trójkach. Wydaje mi się, że lepiej będzie dzieciom także rozwiązywać zadania „ze słuchu”. Bowiem dźwięki będą docierać do nich bezpośrednio, nie będzie się rozchodził po całej sali. Uczniowie są zachwyceni, bardzo są zainteresowani i jednogłośnie mówią, że taka pracownia jest fantastyczna – mówi Beata Stanisławska, nauczycielka języka angielskiego w SP nr 8.
Zaciekawieni nowym sprzętem są także uczniowie, którzy zastanawiają się, jak będzie się z nim pracować. Pierwsze opinie są jednak pozytywne.
– Jestem bardzo ciekawa, jak się odnajdziemy w tej pracowni. Mamy słuchawki, więc będzie można lepiej ćwiczyć wymowę – podkreśla Iga z klasy 8 c.
Również jej koleżanka podkreśla, że stworzenie takiego miejsca jest bardzo przydatne.
– Dzisiaj trzeba przede wszystkim uczyć się języka angielskiego. Przydaje się wszędzie. W szkole, w pracy, na wakacjach. Myślę, że będziemy się teraz mogli lepiej osłuchać z językiem – dodaje Jagoda również z klasy 8c.
Nowy sprzęt, roboty i szkolenia
Nowa pracownia nie jest jednak jedyną rzeczą, która zmieniła się w „ósemce”. Do szkoły trafiło również wiele nowych komputerów, laptopy, a także tablice interaktywne. Dzieci będą mogły również korzystać z urządzeń służących do nauki poprzez zabawę. O nowym sprzęcie opowiedział prezydent Patryk Marjan.
- Szkoła zyskała różne maty edukacyjne, które powodują, że dzieci mogą pozyskiwać wiedzę za pośrednictwem zabawy, czy też chociażby takie pieski, które się programuje i wykonują różne zadania. Przemieszczają się, szczekają, czy tworzą różne scenki. Dostosowujemy się do nowoczesnej edukacji, pozyskujemy środki i poprawiamy jakość edukacji w Bełchatowie – tłumaczy Patryk Marjan.
Szkoła organizuje też zajęcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Chodzi w szczególności o ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne oraz logopedyczne. Mogą oni również liczyć na zwiększoną pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Ogólnie wszystkimi działaniami w ramach projektu objętych zostało 300 uczniów SP nr 8.
Komentarze (0)