- Należy także zaznaczyć, że procedura związana z wydawaniem dokumentów paszportowych wymaga specjalistycznego systemu teleinformatycznego. Za jego utrzymanie i rozwój odpowiada minister właściwy do spraw wewnętrznych. Ten sam minister zapewnia także funkcjonowanie wydzielonej sieci umożliwiającej łączność elektroniczną między centralną ewidencją a ewidencjami paszportowymi poszczególnych punktów na terenie kraju. Bezpieczeństwo danych osobowych klientów, a zwłaszcza danych biometrycznych jest dla administracji rządowej priorytetem - czytamy w odpowiedzi Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
Podkreślono również, że w ostatnich latach poczyniono też wiele kroków, aby zoptymalizować warunki ubiegania się o polski dokument papszportowy na terenie wojwództwa łódzkiego.Wspomniano, że w Łodzi przeniesiono siedzibę oddziału paszportowego w Łodzi z budynku przy ul. Piotrkowskiej do nowo wyremontowanych stanowisk w budynku przy ul. Traugutta. Jak podkreśla urząd, dzięki temu zwiększono powierzchnię i liczbę stanowisk obsługi klientów, chcących ubiegać się o dokument paszportowy.
- Nowoczesna przestrzeń dostarcza wielu udogodnień, w tym profesjonalne miejsca obsługi, zapewniające komfort i pełną ochronę danych– informuje urząd.
Jednocześnie zapewniono, że na tych działaniach organy paszportowe na pewno nie poprzestaną. Jednak niezależnie od podejmowanych czynności, nadrzędnym celem powinno być zawsze bezpieczeństwo mieszkańców. Wskazano również, że istnieje możliwość wcześniejszej rezerwacji wizyty w urzędzie za pośrednictwem strony bezkolejki.eu/lodzkiuw.
Radna Pawlikowska sprawdziła i niestety nie była w stanie zarezerować miejsca w kolejce w najbliższym czasie.
- Oczywiście sprawdziłam tę stronę i chcąc zapisać się w kolejkę zobaczyłam informację: „Brak dostępnych rezerwacji w okresie 31.03.2022 do 30.04.2022” , a na maj kalendarz jest nieaktywny - poifnormowała radna Jolanta Pawlikowska.
Komentarze (0)