reklama
reklama

Popularny dostawca internetu musi zwrócić pieniądze klientom? O jakich kwotach mowa?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Popularny dostawca internetu musi zwrócić pieniądze klientom? O jakich kwotach mowa? - Zdjęcie główne

Poglądowe | foto Pixabay

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał komunikat dotyczący jednej z usług oferowanych przez Vectrę. Okazuje się, że zdaniem urzędu firma powinna oddać klientom część pobranych pieniędzy. Sprawdź, czy możesz liczyć na zwrot.
reklama

UOKiK wydał komunikat dotyczący jednej z usług oferowanych przez Vectrę. Jak przekazuje urząd, przed 11 maja 2020 roku część ofert, w oparciu o które firma zawierała z klientami umowy, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą „Bezpieczny Internet”. Aktywacja była wymogiem pozwalającym uzyskać korzystniejsze warunki usług oferowanych przez Vectrę i nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy.

Co ważne, dodatkowa usługa była bezpłatna tylko przez pierwsze dwa lub cztery miesiące. Zależało to od wybranej oferty. Następnie, jeśli klienci z niej nie zrezygnowali, zwiększała wysokość abonamentu o 6,90 zł miesięcznie.

Zdaniem urzędu jest to niezgodne z prawem. Jak czytamy w komunikacie, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta wyrażonej najpóźniej podczas chęci zawarcia umowy, a nie pod koniec tego procesu.

reklama

W związku z tym prezes UOKiK wydał w stosunku do Vectry, decyzję zobowiązują, z której wynika, że spółka powinna pozytywnie rozpatrzyć odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące wspomnianej usługi i zwrócić pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł).

Dodatkowo Vectra powinna zwrócić opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet” i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury. Będzie to do 34,50 zł.

Decyzja UOKiK dotyczy zarówno byłych, jak i obecnych klientów Vectry, którzy o przyznaniu rekompensaty mają zostać powiadomieni w indywidualnej korespondencji. Komunikat na ten temat powinien ukazać się również na stronie internetowej Spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook.

reklama

Sprawa dotyczy umów zawartych przed 11 maja 2020 roku. Po tym dniu Vectra wycofała bowiem oferty wymagające uruchomienia dodatkowej usługi. Od tego dnia nowe oferty promocyjne nie zawierają już takiego warunku, a spółka przed zawarciem umowy zadaje odrębne pytanie dotyczące zgody na usługę „Bezpieczny Internet”, która jest opcją dodatkową i nie wpływa na warunki głównej usługi.

Jak przekazuje UOKiK, decyzja jest nieprawomocna. Vectra rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama