reklama
reklama

Dostawca internetu w Bełchatowie komentuje decyzję UOKiK. Podano ważną datę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Dostawca internetu w Bełchatowie komentuje decyzję UOKiK. Podano ważną datę - Zdjęcie główne

Poglądowe | foto Pixabay

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał komunikat dotyczący jednej z firm zajmujących się m.in. dostarczaniem internetu. Zgodnie z decyzją urzędu spółka musi oddać klientom część pobranych opłat. Teraz Vectra komentuje stanowisko UOKiK.
reklama

W czwartek, 14 grudnia informowaliśmy o decyzji, jaką podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów względem spółki Vectra. Jak wynika z komunikatu, przekazanego przez UOKiK, firma działająca również w Bełchatowie będzie musiała zwrócić klientom część pieniędzy pobranych w ramach opłat.

Jest to związane z ofertami, na podstawie których Vectra zawierała z klientami umowy na dostawy internetu. Cześć z nich przewidywała bowiem automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą „Bezpieczny Internet”. Aktywacja była warunkiem pozwalającym na skorzystanie z korzystniejszych warunków oferowanych przez firmę usług.

Dodatkowa usługa była jednak bezpłatna jedynie przez dwa lub cztery pierwsze miesiące trwania umowy. Później, jeśli klient nie zrezygnował z „Bezpiecznego Internetu”, jego opłata abonamentowa wzrastała o 6,90 zł miesięcznie.

reklama

Zdaniem urzędu jest to niezgodne z prawem. W związku z tym prezes UOKiK wydał w stosunku do Vectry, decyzję zobowiązują, z której wynika, że spółka powinna pozytywnie rozpatrzyć odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące wspomnianej usługi i zwrócić pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł).

Dodatkowo Vectra powinna zwrócić opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet” i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury. Będzie to do 34,50 zł.

Jak przekazuje urząd, Vectra powinna powiadomić klientów o przyznaniu rekompensaty w indywidualnej korespondencji. Dodatkowo komunikat ma ukazać się również na stronie internetowej Spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook. Teraz do decyzji UOKiK odniosła się spółka, która poinformowała, kiedy klienci mogą spodziewać się

reklama

- Przyjmujemy decyzję UOKiK i zastosujemy się do niej. W toku prac blisko współpracowaliśmy z Urzędem, co pozwoliło znaleźć najlepsze rozwiązanie dla naszych klientów. Po uprawomocnieniu decyzji Urzędu rozpoczniemy jej wdrażanie, w tym informowanie klientów o krokach, które muszą wykonać w celu otrzymania rekompensaty. Proces ten będzie rozłożony w czasie i powinien się zakończyć w pierwszej połowie 2024 roku – przekazało biuro prasowe Vectry.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama