W czwartek, 14 grudnia informowaliśmy o decyzji, jaką podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów względem spółki Vectra. Jak wynika z komunikatu, przekazanego przez UOKiK, firma działająca również w Bełchatowie będzie musiała zwrócić klientom część pieniędzy pobranych w ramach opłat.
Jest to związane z ofertami, na podstawie których Vectra zawierała z klientami umowy na dostawy internetu. Cześć z nich przewidywała bowiem automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą „Bezpieczny Internet”. Aktywacja była warunkiem pozwalającym na skorzystanie z korzystniejszych warunków oferowanych przez firmę usług.
Dodatkowa usługa była jednak bezpłatna jedynie przez dwa lub cztery pierwsze miesiące trwania umowy. Później, jeśli klient nie zrezygnował z „Bezpiecznego Internetu”, jego opłata abonamentowa wzrastała o 6,90 zł miesięcznie.
Zdaniem urzędu jest to niezgodne z prawem. W związku z tym prezes UOKiK wydał w stosunku do Vectry, decyzję zobowiązują, z której wynika, że spółka powinna pozytywnie rozpatrzyć odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące wspomnianej usługi i zwrócić pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł).
Dodatkowo Vectra powinna zwrócić opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet” i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury. Będzie to do 34,50 zł.
Jak przekazuje urząd, Vectra powinna powiadomić klientów o przyznaniu rekompensaty w indywidualnej korespondencji. Dodatkowo komunikat ma ukazać się również na stronie internetowej Spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook. Teraz do decyzji UOKiK odniosła się spółka, która poinformowała, kiedy klienci mogą spodziewać się
- Przyjmujemy decyzję UOKiK i zastosujemy się do niej. W toku prac blisko współpracowaliśmy z Urzędem, co pozwoliło znaleźć najlepsze rozwiązanie dla naszych klientów. Po uprawomocnieniu decyzji Urzędu rozpoczniemy jej wdrażanie, w tym informowanie klientów o krokach, które muszą wykonać w celu otrzymania rekompensaty. Proces ten będzie rozłożony w czasie i powinien się zakończyć w pierwszej połowie 2024 roku – przekazało biuro prasowe Vectry.
Zobacz również: Najlepszy catering w Bełchatowie
Komentarze (0)