reklama
reklama

Niejasna promocja na Shell? Urząd przygląda się sprawie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Zagórowski (Kutnowskie Centrum Informacyjne)

Niejasna promocja na Shell? Urząd przygląda się sprawie - Zdjęcie główne

Poglądowe | foto Tomasz Zagórowski (Kutnowskie Centrum Informacyjne)

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę Shell Polska. Jak poinformował prezes UOKiK powodem są niejasności przy jednej z akcji promocyjnych. Jak do wszystkiego odnosi się Shell?
reklama

Shell pod lupą UOKiK

Wątpliwości UOKiK wzbudziła promocja  „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, zgodnie z którą w wymienione dni kierowcy mogli zatankować paliwo w obniżonej cenie. 

Jak podaje UOKiK ani w materiałach marketingowych, ani na terenie stacji nie pojawiała się informacja o najniższej cenie paliwa, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżek. Zdaniem urzędu tym samym konsumenci nie mogli ocenić, czy promocja jest dla nich korzystna. Prezes Urzędu postawił firmie zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

Zgodnie z obowiązująca od 1 stycznia ubiegłego roku dyrektywą Omnibus prezes UOKiK sprawdza, jak przedsiębiorcy dostosowali się do nowych obowiązków.

reklama

Informacja o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką powinna się znaleźć obok informacji o obniżonej cenie, a zatem wszędzie tam, gdzie przedsiębiorca ogłasza rabaty dotyczące konkretnego towaru lub usługi, np. w komunikatach marketingowych lub na dystrybutorach paliw. Jeśli zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów się potwierdzą, spółce Shell Polska grozi kara do 10 proc. obrotu.

"Będziemy w pełni i transparentnie współpracować z UOKiK"

- Właściwe oznaczenie promocji i spełnienie wymogów informacyjnych wynikających z dyrektywy Omnibus obowiązuje również stacje paliwowe. Już rok przypominamy rynkowi o nowym prawie. W przypadku Shell zakwestionowaliśmy brak jasnych informacji na temat ceny paliwa, która obowiązywała przed wprowadzeniem przez sieć obniżek w wyznaczone dni. Okazje i obniżki paliw powinny być rzetelnie komunikowane, ponieważ kupujący chcą wiedzieć jakie są faktyczne warunki promocji – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

reklama

Portal e-petrol.pl podaje, że w poniedziałek w godzinach popołudniowych biuro prasowe Shell Polska odniosło się do tej sprawy.

- Potwierdzamy otrzymanie zawiadomienia od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będziemy w pełni i transparentnie współpracować z UOKiK w celu wyjaśnienia sprawy, i ustosunkujemy się do zarzutów Urzędu po dokładnym zapoznaniu się z nimi. Już wcześniej w korespondencji z regulatorem, Shell przedstawiał swoje stanowisko, przybliżając mechanizm tej promocji i odnosząc się do pytań Urzędu. Promocja, o której mowa, zakończyła się 31 sierpnia 2023 roku - wyjaśnia Shell Polska w oświadczeniu opublikowanym przez e-perol.pl.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu kutno.net.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama