Gazeta opublikowała listę 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych roku 2022. Wcześniej eksperci wyliczyli, jaka jest wartość medialna znanych Polek. Chcąc wyłonić liderkę rankingu, w tegorocznym zestawieniu organizatorzy przeanalizowali ponad 3,2 mln publikacji w mediach. Wartość medialna wszystkich badanych przekazów (artykułów, materiałów TV, radiowych itd.) osiągnęła poziom - uwaga - ponad 8,6 mld zł. To prawie dwukrotnie więcej niż roczny budżet miasta wielkości Poznania.
Iga Świątek warta ponad 700 mln zł
W tym roku liderką rankingu została Iga Świątek. Markę osobistą najlepszej tenisistki świata wyceniono na ponad 713 mln zł. W poprzednim rankingu
również uplasowała się ona na pierwszym miejscu, jednak od tego czasu jej wartość wzrosła o ponad 300 mln zł.
Jak tłumaczył Piotr Zieliński, autor rankingu, podczas konferencji Forbes #Razem Mamy Wpływ, jest to efekt jej sukcesów sportowych, które przekładają się na olbrzymie zainteresowanie mediów jej osobą.
Ale sami kibice cenią przecież Igę za naturalność i zaangażowanie w sprawy społeczne. Nasza tenisistka, zabierając głos w przestrzeni publicznej coraz więcej miejsca poświęca na mówienie o tym, co jest dla niej ważne poza kortem
- mówi Piotr Zieliński. Na drugim miejscu uplasowała się Małgorzata Rozenek-Majdan, której wartość marki wyniosła 206 mln, natomiast wartość Anny Lewandowskiej, która znalazła się na miejscu trzecim, niewiele mniej, bo 206 milionów złotych.
Ranking Forbes: Edyta Górniak przed Olgą Tokarczuk
Tuż za podium znalazła się Maryla Rodowicz, której wartość oszacowano na ponad 180 mln zł, przed Margaret (jej wartość to ponad 154 mln zł). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Martyna Wojciechowska, Edyta Górniak, Barbara Kurdej-Szatan, Olga Tokarczuk oraz olimpijka - Anita Włodarczyk.
Poza pierwszą dziesiątką uplasowała się w tym roku m.in. Magda Gessler. Jest to duży spadek w porównaniu z roku ubiegłym, gdzie znalazła się na 3 miejscu.
Zdaniem dziennikarza "Forbes" Piotra Zielińskiego, budowanie marki osobistej jest w dzisiejszych czasach nie tyle modą, co wymogiem.
Zajrzyj do naszej galerii i poznaj TOP 25 najcenniejszych polskich, kobiecych marek.
Komentarze (0)