Nie reklamuj kota w worku. Najpierw stwórz produkt godny zakupu!
Wiele przedsiębiorstw decyduje się na reklamę jakiegoś rodzaju. Nie od dziś wiadomo, że otoczka wokół produktu czy usługi jest ważna. To cenne, aby firma widniała w świadomości konsumentów. Warto jednak wiedzieć, że budowanie renomy firmy i jej usług czy też produktów wcale nie musi się wiązać z przeznaczaniem znacznych środków na jakiś rodzaj reklamy. Co jest fundamentem zaufania? Odpowiedź jest jasna – jakościowy towar. To jego w końcu się nabywa, a cała reszta jest otoczką, choć wiadomo, że również niezwykle ważną. Niemniej jednak aby zareklamować finalny produkt, najpierw trzeba wiedzieć, jaki ma być. Nikt nie wybierze nawet świetnie zareklamowanego artykułu tylko z powodu ładnej zewnętrznej prezentacji. Z pomocną dłonią przychodzą badania konsumenckie, które są nieocenione w kwestii ustalenia, czym powinien cechować się produkt, aby ludzie go wybrali spośród wielu innych. Istnieją w Polsce firmy, które zajmują się profesjonalną analizą. Wymienić można choćby znane na całym świecie Norstat, które znaleźć można pod adresem https://norstat.pl/. Tylko specjaliści są w stanie zagwarantować najlepsze rezultaty – to zawsze pozostanie niezmienne.
Sposoby badania konsumentów, czyli badania jakościowe i ilościowe
W celu skutecznego analizowania konsumentów, przeprowadza się określony rodzaj badań, na przykład jakościowe lub ilościowe. Warto wiedzieć, że dopasowanie środków analitycznych jest uzależnione od potrzeb badawczych zleceniodawcy. Wspomniane uprzednio badania jakościowe wykorzystywane są w celu zrozumienia zachowań konsumentów. Analizie poddawane są ich zachowania psychofizyczne, czyli gesty, mimika i emocje. Badania ilościowe z kolei polegają na zrozumieniu rynku i pozwalają na wytyczenie strategii rywalizacji z konkurencyjnymi produktami. W tym celu respondenci oceniają design, intuicyjność użytkowania, a także sposoby wykorzystania produktów. Często również porównują je z innymi artykułami.