reklama

Jak zdobyć wymarzoną pracę? Twój przewodnik do sukcesu zawodowego

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak zdobyć wymarzoną pracę? Twój przewodnik do sukcesu zawodowego - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościZnalezienie zatrudnienia w dobie panującego wciąż rynku pracownika nie jest trudne, jednak pozyskanie wymarzonej posady okazuje się znacznie bardziej problematyczne. Kluczem do sukcesu jest bowiem nie tylko posiadanie odpowiednich kompetencji, lecz również umiejętność zaprezentowania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Szukając pracy, należy uprzednio sprawdzić, jacy specjaliści poszukiwani są na lokalnym rynku.

Zapotrzebowanie na pracowników – sprawdź, kogo szukają pracodawcy

Rynek pracy nie jest jednolity – w każdym województwie, a nawet w każdej miejscowości pracodawcy zgłaszają zapotrzebowanie na specjalistów z innych branż. Wiele zależy tutaj od tego, jakie dokładnie firmy działają w konkretnym miejscu. Zdobywając kompetencje zawodowe, warto uprzednio sprawdzić, jakich pracowników poszukują pracodawcy w rejonie. Jak wygląda rynek pracy w Bełchatowie? Dowiemy się tego, czytając raporty publikowane na przykład przez Powiatowy Urząd Pracy w Bełchatowie oraz na stronach komercyjnych. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku osób mogących wykonywać obowiązki zdalnie. Są to przede wszystkim informatycy, finansiści, tłumacze czy specjaliści do spraw obsługi klienta. Najczęściej szukają oni pracy, nie ograniczając się do konkretnego rejonu.

Jak zdobyć pracę marzeń? Dobre CV to podstawa!

Niemal wszyscy pracodawcy wymagają od kandydatów przedstawienia CV, dlatego w jego przygotowanie warto włożyć nieco więcej pracy. Rekruter, który otrzymuje kilkadziesiąt zgłoszeń, na przeczytanie jednego życiorysu poświęca zaledwie kilka sekund. Należy zatem wyszczególnić w CV najważniejsze informacje, dotyczące przede wszystkim posiadanego wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego. Dodatkowe umiejętności czy kompetencje też są istotne, jednak schodzą na dalszy plan – najważniejsze jest spełnienie podstawowych wymagań stawianych przez pracodawców. Dobre CV powinno być krótkie, lecz zarazem treściwe. Ważny jest także jego układ graficzny – tak, aby całość była czytelna. W tym ostatnim przypadku można się posłużyć licznymi wzorami CV dostępnymi w Internecie na stronach wyspecjalizowanych w ofertach pracy.

Gdzie szukać pracy w swoim zawodzie?

Poszukiwania zatrudnienia najczęściej rozpoczynamy od przeszukania stron internetowych z ogłoszeniami pracodawców – jest to oczywiście bardzo dobre źródło. Jednak aby odnieść sukces, należy przeglądać je codziennie. Warto sprawdzić oferty dostępne na stronie https://www.aplikuj.pl/praca/belchatow, gdzie pracodawcy z Bełchatowa i okolic informują o wakatach. Jednocześnie możemy udać się do lokalnego urzędu pracy, dokonując rejestracji. Takie rozwiązanie jest jednak skierowane wyłącznie do osób bezrobotnych. Oferty pracy znajdziemy również w Biuletynie Informacji Publicznej, gdzie umieszczane są propozycje zatrudnienia w państwowych instytucjach.

Rozmowa kwalifikacyjna – jak się dobrze zaprezentować?

Pracodawca, który zapozna się z naszym CV, może zaprosić nas na rozmowę kwalifikacyjną (w siedzibie firmy lub online). To od niej w dużej mierze zależy, czy otrzymamy konkretną posadę. Pamiętajmy o profesjonalizmie, odpowiednim, oficjalnym języku oraz przedstawianiu wyłącznie prawdziwych informacji. Ważne, aby podczas rozmowy nie stresować się zanadto – jest to okazja nie tylko do tego, aby pracodawca poznał nas, lecz również abyśmy poznali bliżej pracodawcę i jego ofertę. Do rozmowy kwalifikacyjnej warto się dobrze przygotować, gdyż możemy zostać poproszeni o wypełnienie krótkiego testu kompetencji czy też sprawdzającego konkretne, wymagane umiejętności.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE