Jak skutecznie personalizować komunikaty marketingowe?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak skutecznie personalizować komunikaty marketingowe? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Ogromna ilość informacji, która do nas dociera, powoduje, że zapoznajemy się z nimi wybiórczo lub nie robimy tego wcale. Aby przyciągnąć użytkownika, należy przede wszystkim odpowiedzieć na jego potrzeby i wątpliwości, a więc spersonalizować komunikat. Nie jest to niczym niestandardowym, wręcz przeciwnie – stało się już obecnie koniecznością. Dlaczego warto personalizować przekazy i jak robić to skutecznie?

Personalizacja siłą reklamy

Personalizacja nie polega jedynie do zwracaniu się do klienta po imieniu. Aby komunikaty były skuteczne, należy włożyć trochę więcej wysiłku w przygotowanie kampanii. Personalizacja polega na ustaleniu komunikatów, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. W tym celu należy przeanalizować grupę docelową, pozyskując dane demograficzne, psychograficzne, behawioralne czy geograficzne.

 

Segmentacja demograficzna jest podstawą każdej kampanii i dotyczy takich danych, jak wiek, płeć, dochód, wykształcenie czy narodowość. Równie ważne są emocjonalne aspekty zachowań konsumenckich, dlatego podczas planowania kampanii należy uwzględnić styl życia odbiorców, wyznawane wartości czy cechy osobowości. Natomiast segmentacja behawioralna dotyczy zachowań użytkownika na stronie internetowej, zwyczajów zakupowych czy stopnia przywiązania klientów do marki (heavy users). Przekazy reklamowe powinny być prezentowane na podstawie kraju, regionu, województwa czy obszaru zamieszkania (miejski, podmiejski, wiejski). Warto również pamiętać, że konsumenci w różnych regionach mają inne potrzeby i zainteresowania, co wynika między innymi z różnic kulturowych czy specyficznych i niestandardowych cech.

Oferty szyte na miarę

Dopasowanie komunikatu do odbiorcy jest uzależnione od pozyskanych danych na temat grupy docelowej. Jednak należy wiedzieć, jak odpowiednio wykorzystać zebrane informacje, aby odpowiedzieć na potrzeby odbiorców. Warto pamiętać o celach kampanii i odpowiednim dopasowaniu treści – inaczej będą prezentowane w przypadku luksusowych produktów dedykowanych mężczyznom, a jeszcze inaczej dla młodych mam, które przejawiają stałe potrzeby zakupowe. Klienci chcą się poczuć wyróżnieni i traktowani w indywidualny sposób, dlatego warto zadbać o głębszą personalizację, dzieląc użytkowników na mniejsze segmenty. Wdrożenie strategii wymaga użycia odpowiednich narzędzi (np. marketing automation). Automatyzacja marketingu pozwala na gromadzenie danych, segmentację bazy odbiorców, a także wysyłanie spersonalizowanych wiadomości w oparciu o przyjęte scenariusze. Komunikacja z subskrybentami może odbywać się np. poprzez e-mail lub powiadomienia push (https://push-ad.com/).

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE