Jaką metodę promocji wybrać
SEM, czyli popularny marketing w wyszukiwarce internetowej to obecnie jedyna gwarantująca efekty droga, którą podąża każdy właściciel marki, by zdobyć nowych klientów. SEM powinniśmy zdefiniować jako całokształt działań podejmowanych w celu wypromowania firmy w wynikach wyszukiwania Google. Kiedy nasza działalność już znajdzie się w zasięgu wzroku poszukujących produktu internautów, z pewnością będziemy mieli do czynienia ze znacznie większą ilością potencjalnych chętnych nabywców proponowanych przez nas dóbr i usług. Równanie jest w tym wypadku proste: im większa liczba odwiedzających trafi na naszą witrynę, tym bardziej prawdopodobne, że jakaś część z nich obdarzy nas zaufaniem oraz powierzy nam swoje pieniądze. Co zatem dokładnie możemy zrobić, żeby zwiększyć frekwencję na wybranej domenie?
Kampanie PPC kontra SEO
Działania SEM możemy podzielić na dwie najczęściej wybierane drogi promowania marki w wyszukiwarce. SEO i pozycjonowanie stron , to najbardziej popularny wybór wśród klientów agencji marketingowych – cała aktywność skupiona zostaje tu na takim zmodyfikowaniu danej strony, aby jej walory zauważyli i docenili zarówno klienci, jak i wymagające roboty Google. Search Engine Optimization to droga do osiągnięcia niekwestionowanego zainteresowania użytkowników przez fachowe zabiegi techniczne i szereg strukturalnych zmian w zawartości serwisu. Rezultatem kampanii stają się tu wprost lepsze wyniki sprzedaży. Jeśli znajdziemy profesjonalnych pozycjonerów lub doświadczoną agencję, ten długotrwały proces zaskarbi nam równie pewne i stałe efekty w postaci czołowych miejsc w wynikach wyszukiwań – opowiada jeden ze specjalistów SEO z wrocławskiej firmy afterweb.pl. Dodać należy, że także pod względem kosztów i zwrotu z inwestycji pozycjonowanie wygrywa z innymi technikami.
Co zrobić jednak, kiedy na osiągnięcie skutków kampanii nie możemy czekać aż kilka miesięcy? Wtedy sięgamy po drugą z proponowanych dróg – a więc PPC. Pay per click, czyli system reklamowania się w Google polegający na płatności za każdy raz, kiedy ktoś zdecyduje się wejść w naszą ofertę za pośrednictwem wykupionego baneru. Efekty zobaczysz od razu, a dzięki kontrolowaniu budżetów i stawek z Adwords na pewno nie zbankrutujesz. Oczywiście także i w tym przypadku przyda Ci się pomoc profesjonalisty.