Firmy coraz częściej przekazują część swoich zadań innym podmiotom. Czym dokładnie jest outsourcing?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Firmy coraz częściej przekazują część swoich zadań innym podmiotom. Czym dokładnie jest outsourcing? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Outsourcing to pojęcie odmieniane w ostatnich latach przez wszystkie przypadki. Nic zresztą dziwnego, ponieważ za sprawą outsourcingu jesteśmy bowiem w stanie skupić się na tych obszarach działalności firmy, które decydują o przewadze konkurencyjnej i przynoszą realne zyski. Choć słyszymy o nim każdego dnia, nie każdy wie, na czym tak naprawdę polega outsourcing. Wszelkie wątpliwości powinny zniknąć po lekturze poniższego artykułu.

Każdy słyszał, nie każdy zna definicję. Wyjaśniamy, co oznacza termin outsourcing

 

Outsourcing to termin utworzony z połączenia trzech angielskich słów: out (poza), source (źródło) oraz using (używanie). Choć samo nie znalazło jeszcze odpowiednika w języku polskim, to powiązane z nim sposoby zarządzania są w naszym kraju stosowane na szeroką skalę. Outsourcing w największym skrócie polega na przekazywaniu części zadań, które dotąd były realizowane samodzielnie w obrębie danej firmy, na „barki” innych przedsiębiorstw lub podmiotów. Praktyka ta może polegać zarówno na zleceniu pojedynczej usługi (np. wykonania logo), jak i powierzeniu zewnętrznemu podmiotowi całych obszarów działalności, obsługiwanych dotąd własnymi siłami. Wśród korzyści, które może przynieść prawidłowo wdrożony proces outsourcingu wymienia się przede wszystkim: zmniejszenie kosztów operacyjnych; uzyskanie dodatkowych zasobów (ludzkich, towarowych, technologicznych), którymi firma dotąd nie dysponowała; brak konieczności tworzenia nowych komórek organizacyjnych i wdrażania pracowników; podział ryzyka.

 

Które z działów zwykle deleguje się poza przedsiębiorstwo? Może być ich naprawdę wiele

 

Skoro znamy już definicję outsourcingu, należy teraz odpowiedzieć na pytanie, które z obszarów działalności firm najczęściej powierzane są zewnętrznym specjalistom. Jak się okazuje, może być ich naprawdę wiele, a największy zbiór stanowią obszary określane jako operacje pomocnicze. Mowa tu m.in. o: konsultingu, prowadzeniu szkoleń, obsłudze klienta, rekrutacji nowych pracowników, reklamie i marketingu, usługach gastronomicznych czy telemarketingu. Wielu właścicieli firm zleca zewnętrznym biurom rachunkowym również obsługę rachunkowo-księgową oraz kadrowo-płacową. Ten typ usług od ponad 15 lat świadczy Biuro Rachunkowe Calendaria. Jak się przekonasz po wejściu na stronę calendaria.com.pl, zarudnieni w nim księgowi na bieżąco śledzą wszelkie zmiany w skomplikowanej materii prawa podatkowego, tak by obowiązek ten nie musiał spoczywać w pełni na pracodawcy.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE