Czym jest pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego Twoja firma powinna z niego korzystać?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego Twoja firma powinna z niego korzystać? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Dziś trudno myśleć o rozwoju swojego biznesu bez dbania o widoczność marki w internecie. Coraz częściej, jako najważniejszy element promocji firmy w sieci, wymienia się pozycjonowanie, które koncentruje się na dostarczeniu do witryny wartościowego, organicznego ruchu. Choć to proces ciągłej analizy oraz udoskonalania wielu czynników, warto podjąć się tego trudu. Właściwie realizowana strategia SEO przekłada się bezpośrednio na większą liczbę klientów oraz wymierne zyski dla Twojej firm. Dobra widoczność w internecie wpływa również pozytywnie na wizerunek marki. Czym jest pozycjonowanie i jakie działania mają w nim znaczenie?

Co to jest SEO?

Wyobraź sobie, że potrzebujesz danego produktu lub usługi. Co robisz? Wygooglujesz to, prawda? Po wpisaniu odpowiedniego zapytania w Google, wyszukiwarka wyświetli stronę z wynikami, związanymi z tym, czego szukasz, abyś mógł dokonać wyboru zadowalającej oferty lub znaleźć odpowiedź na trapiące Cię pytanie. Dzięki SEO to właśnie Twoja strona może częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększać liczbę nowych klientów.

Posiłkując się nieco bardziej techniczną definicją, można określić Search Engine Optimization jako proces optymalizacji zawartości i struktury strony internetowej, w celu poprawy jej pozycji w rankingu wyszukiwarek. SEO w marketingu Twojej firmy będzie polegać na ulepszaniu witryny w taki sposób, aby Google częściej wyświetlało Twoją markę w wynikach wyszukiwania użytkowników.

 

Jaki jest cel pozycjonowania strony internetowej?

Celem SEO jest zwiększenie ilości i jakości ruchu przychodzącego do Twojej witryny. Pozycjonowanie oparte o dobrze zaplanowaną strategię oraz wartościowe treści jest korzystne zarówno dla odbiorców, jak i Twojej firmy. Efektywnie łączy użytkowników sieci z treściami, które są dla nich pomocne. Oznacza to, że odbiorcy otrzymują informacje, których szukają, a Ty zwiększasz szanse na pozyskanie nowych klientów. SEO to proces, który zakłada długoterminowe cele – może trwać kilka miesięcy, ale jego efekty często przekraczają oczekiwania właścicieli firm.

 

Jakie działania obejmuje skuteczne SEO?

SEO powinno zacząć się od audytu – technicznej analizy strony internetowej oraz ustalenia słów kluczowych i planu działania. Następnie należy witrynę zoptymalizować zgodnie z aktualnymi wymaganiami wyszukiwarek. Ważny element pozycjonowania to także przygotowanie wartościowych treści, uwzględniających standardy SEO i pozycjonowane słowa kluczowe. Nie można zapominać o budowaniu bazy wartościowych odnośników do serwisu. Wdrożone działania powinny być na bieżąco analizowane, dzięki czemu można sprawdzać skuteczność przyjętej strategii i w razie potrzeby ją optymalizować.

Jak widzisz lista zadań jest dość długa, a wyszczególniliśmy tylko kilka najważniejszych elementów całego procesu. Planując inwestycję w pozycjonowanie strony WWW, warto postawić na wsparcie specjalistów. Profesjonalnym SEO zajmuje się m.in. agencja Artefakt. To zespół doświadczonych ekspertów, dzięki którym podczas pozycjonowania nie popełnisz błędów i zapewnisz swojej firmie wiele wymiernych korzyści. W Artefakt pozycjonowanie stron www naprawdę się opłaca.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE