reklama

BMW ostrzega kierowców - groźba samozapłonu. Podali listę modeli i roczniki

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

BMW ostrzega kierowców - groźba samozapłonu. Podali listę modeli i roczniki - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościOd 1 października na europejskim rynku motoryzacyjnym głośno zrobiło się o ogromnej akcji serwisowej obejmującej setki tysięcy samochodów. Problem jest poważny – wada rozrusznika może nie tylko unieruchomić auto, ale również stanowić realne zagrożenie pożarowe.
reklama

Producent zaleca kierowcom szczególną ostrożność, a właściciele wybranych modeli już wkrótce otrzymają wezwania do bezpłatnych napraw.


Wadliwy rozrusznik w setkach tysięcy samochodów

Akcja obejmuje około 300 tysięcy pojazdów z roczników od września 2015 do września 2021 roku. Okazało się, że w rozrusznikach montowanych w tych autach może dochodzić do przedostawania się wody. W efekcie powstaje korozja, a ta z kolei prowadzi do zwarcia i przegrzania. Konsekwencje? – od trudności z uruchomieniem silnika aż po pożar.

Producent nie ukrywa, że ryzyko jest realne. Dlatego właściciele wezwanych aut otrzymają specjalne listy z zaproszeniem do autoryzowanych serwisów. Tam problem zostanie usunięty bezpłatnie.

reklama

Do momentu usunięcia wady producent wydał nietypową, ale ważną rekomendację: kierowcy powinni parkować swoje samochody wyłącznie na otwartej przestrzeni, z dala od budynków i konstrukcji. Powód jest prosty – w przypadku samozapłonu minimalizuje to ryzyko rozprzestrzenienia się ognia.

Eksperci ostrzegają, by nie lekceważyć wezwania do serwisu. Ignorowanie problemu może skończyć się poważnymi stratami finansowymi, a nawet zagrożeniem zdrowia.


Jakie modele aut objęła akcja serwisowa?

Lista jest długa i obejmuje najpopularniejsze modele tej marki: od kompaktowych serii 1 i 2, przez bestsellerowe 3, 4 i 5, aż po kultowego roadstera Z4 oraz SUV-y X3 i X4. Wszystkie pojazdy wyprodukowane w okresie od 28 września 2015 roku do 7 września 2021 roku powinny zostać sprawdzone.

reklama

Właściciele aut otrzymają indywidualne informacje, a naprawa – co istotne – będzie całkowicie darmowa.

Mimo że na polskim rynku najchętniej wybierane są Toyoty, Škody i Volkswageny, omawiana marka radzi sobie znakomicie w klasie premium. W 2024 roku zajęła pierwsze miejsce pod względem liczby rejestracji samochodów z wyższej półki, wyprzedzając Audi i Mercedesa.

Największą popularnością wśród polskich klientów cieszyły się w ubiegłym roku modele serii 3, serii 5 oraz SUV X5.


Kim są kierowcy tych aut? Statystyki zaskakują

Marka ma bardzo specyficzną grupę odbiorców. Samochody te kojarzone są z dynamiczną jazdą i wysoką wydajnością, co przyciąga przede wszystkim młodych mężczyzn.

reklama

Średni wiek kierowcy to poniżej 30 lat – aż o cztery lata mniej niż średnia krajowa. Co ciekawe, tylko 16 proc. właścicieli stanowią kobiety.

Na polskich drogach zdecydowana większość pojazdów tej marki to auta z długim stażem. Ponad 30 proc. to samochody w wieku 16–20 lat, kolejne 30 proc. mieści się w przedziale 11–15 lat. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5 proc., a tych najmłodszych – do 10 lat – zaledwie 22,8 proc.


Bezpłatna naprawa, ale i poważne ostrzeżenie

Choć sam producent zapewnia, że wszystkie usterki zostaną usunięte w serwisach, wielu kierowców musi uzbroić się w cierpliwość – 300 tysięcy aut oznacza długi proces logistyczny i potencjalne kolejki do warsztatów.

reklama

Najważniejsze pozostaje jedno: nie lekceważyć zaproszeń na serwis. Jak podkreślają eksperci, ignorowanie problemu to ryzykowanie zdrowiem, bezpieczeństwem i dorobkiem życia.


Marka, o której mowa?

To właśnie BMW zmaga się dziś z koniecznością przeprowadzenia jednej z największych w ostatnich latach akcji serwisowych. Na polskim rynku pozostaje jednak liderem w segmencie premium – a dla wielu kierowców wciąż synonimem emocji i prestiżu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo