Reklama

Reklama

Wyniki egzaminów ośmioklasistów z powiatu bełchatowskiego. Kiepsko z matematyki, a jak inne przedmioty?

Opublikowano: wt, 18 cze 2019 13:17
Autor:

Wyniki egzaminów ośmioklasistów z powiatu bełchatowskiego. Kiepsko z matematyki, a jak inne przedmioty? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Znamy wyniki egzaminu ośmioklasistów, który odbył się w dniach 15-17 kwietnia. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi opublikowała ich zbiorcze zestawienie. Jak poradzili sobie uczniowie z gmin naszego powiatu i miasta, którzy kończyli podstawówkę wielkim sprawdzianem?

Reklama

Egzamin sprawdzał wiedzę z zakresu trzech przedmiotów – matematyki, języka ojczystego i obcego nowożytnego. W naszym powiecie przystąpiło do niego niespełna tysiąc sto uczniów.

60%, to średni wynik jaki uzyskali ośmioklasiści w szkołach podstawowych powiatu bełchatowskiego z egzaminu z języka polskiego. Przyglądając się podstawówką w mieście ten rezultat uplasował się na poziomie 64% i tym samym jest niemalże identyczny ze średnią całego województwa łódzkiego, która wynosi 63%.

Słabiej na tle województwa wypadł za to w szkołach powiatu bełchatowskiego sprawdzian z matematyki. Uczniowie naszego regionu napisali go na poziomie 42%, średnia łódzkiego też nie powala, to zaledwie 45%. W mieście Bełchatowie absolwenci podstawówek uzyskali wynik na poziomie 46%.

Jak prezentują się wyniki z języków obcych? Najpopularniejszym zdawanym przez uczniów był oczywiście angielski. W powiecie średnio uzyskiwano 56%, a w samym Bełchatowie wynik ten uplasował się na poziomie 64%. Średnia dla województwa jest o kilka punktów procentowych niższa i wynosi 58%.

Wyniki egzaminów ósmoklasisty z podziałem na powiat bełchatowski, poszczególne gminy i miasto Bełchatów.

Jakie wnioski wysnuła łódzka Okręgowa Komisja Egzaminacyjna analizując wyniki sprawdzianu? Oto krótkie podsumowanie jakie jednostka załączyła do zbiorczego ich zestawienia.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się sprawnością rachunkową – umiejętnością wykonywania prostych obliczeń oraz ich wykorzystania w sytuacjach praktycznych. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekstach pisanych. Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych. Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji w tekście nieliterackim oraz wnioskowania. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym zdający musieli opracować strategię rozwiązania przedstawionego w nim problemu z wykorzystaniem odczytanej z rysunku zależności między długościami odpowiednich odcinków. Uczniom przystępującym do egzaminu z języka angielskiego największą trudność sprawiły zadania sprawdzające znajomość środków językowych. W przypadku języka niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było rozwiązanie zadania otwartego sprawdzającego znajomość funkcji językowych. Zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim dość trudne było także zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej (e-maila) - czytamy w raporcie OKE.

Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które ma zostać opublikowane na stronie internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej 26 sierpnia.

Tegoroczni absolwenci VIII klasy są pierwszymi po blisko dwudziestu latach, którzy opuszczają mury podstawówek po ośmioletnim trybie kształcenia.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (10)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    pol76

    " przyglądając się podstawówkĄ"?!?!?!?! LITOŚCI!!!!!

  • 2 lata temu | ocena +2 / -2

    Marek

    Nie powinno być "ósmoklasistów" ?

    • 2 lata temu | ocena +5 / -5

      tiaaa

      nie powinno być obowiązkowych egzaminów z języka obcego bo to kpina jest

  • 2 lata temu | ocena +1 / -1

    XD

    Czyli czytając między wierszami, w Bełchatowie i okolicach antykatoliccy ateiści są baranami z matmy XD

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    Szymon Słupnik

    Wszyscy powinni pisać egzaminy z religii a nie z tak nieprzdatnych przedmiotów jak matematyka czy języki.

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    RB

    I znowu p. redaktor ma problem z miejscownikiem w liczbie mnogiej. Czy nie ma kompetentnych ludzi do pracy?

    • 2 lata temu | ocena +2 / -2

      Kkk

      Ktos to z hobby robi a ty narzekasz szmatko

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Orban

    Z matematyki zabrakło czasu. Po prostu. Jakieś dodatkowo 2-3 godziny tygodniowo. W 6, 7 i 8 klasie. Było wiadomo, że oni w 7 i 8 klasie maja zrealizować program trzech lat gimnazjum. A nie program seminarium niższego

  • 2 lata temu | ocena +11 / -11

    Madka

    Gimnazjaliści napisali lepiej, ale komu, poza rodzicami, oni potrzebni i kto o nich pamięta.....

    • 2 lata temu | ocena +9 / -9

      J.

      Dokładnie tak, ostatni rocznik cały czas traktowany po "macoszemu". Nawet nie warto o nich pisać już artykułów...