Jeśli znalazłeś wartościowy przedmiot i uczciwie chcesz go oddać właścicielowi to warto zapamiętać ten adres. Biuro rzeczy znalezionych mieści się w Wydziale Spraw Obywatelskich w bełchatowskim starostwie przy ulicy Pabianickiej. Biuro znajduje się na 4. piętrze w pokoju nr 414. Jak przyznają sami urzędnicy, wieloletnia praktyka pokazuje, że mieszkańcy korzystają z pomocy biura, zarówno ci, którzy coś zgubili, jak i osoby, które znalazły cudzy przedmiot.
- Zgodnie z przepisami znalezione rzeczy należy przekazać staroście czy urząd o tym fakcie powiadomić– mówi Anna Niedbała, p.o. naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich. - Mieszkańcy w większości mają taką świadomość, bowiem przynoszą do nas przeróżne rzeczy.
Jakie przedmioty trafiają do biura w starostwie? Okazuje się, że są to m.in. telefony komórkowe, tablety, portfele z pieniędzmi, rowery, a nawet... skuter. Zdarzył się również przypadek, że szczęśliwy znalazca przyniósł do biura dużą gotówkę.
- Jeśli tylko jest możliwe ustalenie właściciela, powiadamiamy go i przekazujemy przedmiot. Jeśli nie, rzecz zabezpieczamy w biurze przez dwa lata. Zdarzało się, że właściciel sam się zgłasza poszukując swojej własności – mówi Anna Niedbała.
Starostwo informuje, że w przypadku dokumentów czy kart bankomatowych biuro zwraca je do urzędu/banku, który je wydał. Warto podkreślić, że oddanym do biura przedmiotem nie może być rzecz, której właściciel celowo pozbył się wyrzucając np. na śmietnik. Zdarzało się, że i takie przedmioty mieszkańcy przynosili do urzędu. Informacja o znalezionych rzeczach każdorazowo zamieszczana jest na tablicy ogłoszeń w starostwie. Można też dzwonić pod nr tel. 44 635 86 15.
Komentarze (0)