Fabryka Wieltonu powstaje w strefie przemysłowej przy ulicy Czaplinieckiej w Bełchatowie (woj. łódzkie), a inwestycję realizuje jest spółka córka Wielton Reefer. Na blisko 11 hektarach gruntów wybudowano ogromną halę produkcyjną, a także niezbędna infrastrukturę. I choć na placu budowy wciąż widać ciężki sprzęt i pracowników, to wszystko wskazuje, że otwarcie ogromnego zakładu zbliża się wielkimi krokami.
Co będą produkować w Bełchatowie?
Z dziennikarzami na tętniącym życiem placu budowy spotkali się przedstawiciel Wieltonu oraz władze miasta.
- Fabryka zacznie funkcjonować jeszcze w tym roku, a w czwartym kwartale rozpoczniemy produkcję zabudów furgonowych i naczep typu chłodnia – mówi Radosław Miszkiel, dyrektor zarządzający Wielton Reefer. - To innowacyjne przedsięwzięcie w skali kraju i pierwsza fabryka, która będzie produkowała od początku do końca naczepy typu chłodnia. Wykorzystujemy bardzo nowoczesne technologie, również poziom automatyzacji fabryki będzie na bardzo wysokim światowym poziomie – dodaje.
Wielton poszukuje osób do pracy
Firma rozpoczęła właśnie zakrojoną na szeroką skalę rekrutację, bo do fabryki potrzebują na chwilę obecną około 100 osób. Dyrektor zakładu przyznaje, że poszukiwani są inżynierowie, ale też pracownicy produkcji.
- Potrzebujemy inżynierów, którzy mają doświadczenie i wiedzę o tym jak technologię, która jest potrzebna w zbudowaniu takiej naczepy chłodni, użyć w jak najbardziej nowoczesny sposób, więc poszukujemy inżynierów związanych z chłodnictwem, transportem w temperaturach kontrolowanych, a także bardzo dużą rzeszę pracowników produkcyjnych - mówi Radosław Miszkiel.
Ze ściągnięcia inwestora zadowolone są również władze miasta.
- Wielton to firma z wielkimi tradycjami, największy w Polsce i znajdujący się w światowej czołówce producent przyczep, naczep i zabudów. Bardzo cieszymy się, że nowy zakład tej firmy powstaje w naszej strefie przemysłowej. To szansa na kolejne miejsca pracy w naszym mieście, ale także motor napędowy dla rozwoju szeregu małych firm – mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.
Przedstawiciel inwestora podkreślił, że do budowy fabryki właśnie w bełchatowskiej strefie przekonały przede wszystkim dobrze przygotowane tereny inwestycyjne, które zlokalizowane są Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, dzięki czemu Wielton może skorzystać z preferencyjnych warunków podatkowych. Dodatkowym atutem jest położenie w centrum kraju, co było ważne z punktu widzenia specyfiki produktu i logistyki. Dyrektor Wielton chwalił też miasto za dobrą ofertę i współpracę przy przygotowaniu inwestycji.
Tysiąc naczep z Bełchatowa dla odbiorców w kraju i na świecie
Dyrektor Miszkiel przyznał też, że docelowa liczba zatrudnionych może być wyższa niż 100 osób, ale zależeć to będzie od tego, jak będzie rozwijała się fabryka. Planowane są kolejne etapy, które mają zwiększyć potencjał i skalę działania.
- Grunt, którym dysponujemy ma ogromny potencjał. Wkrótce będziemy przygotowani na produkcję 1000 naczep, ale to nie jest nasze ostatnie słowo, jeśli chodzi o produkcję naczep w tej lokalizacji – mówi Radosław Miszkiel.
Jak dodaje, odbiorcy produktów z fabryki Wieltonu w Bełchatowie będą na całym świecie.
- Będą kierowane na początku do odbiorców w Polsce i Europie, ale później również na całym świecie. To uzupełnienie oferty grupy Wielton o transport w temperaturach kontrolowanych, to jest ogromne wyzwanie – mówi Radosław Miszkiel.
Według wcześniejszych zapowiedzi mówiło się, że koszt budowy fabryki zamknie się w kwocie 80 mln zł. Czy tyle faktycznie kosztowała?
- Na podsumowanie kosztów budowy fabryki jest za wcześnie, bo jesteśmy na etapie decyzji dotyczących zakupu ostatnich maszyn, urządzeń i robotów – mówi Radosław Miszkiel.
Grupa Wielton to jeden z trzech największych producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie. Ma pięć centrów produkcyjnych, montownię i oddziały handlowe na terenie Europy oraz w Afryce. Dzięki rozbudowanej sprzedaży, jej produkty znajdują nabywców w 35 krajach Europy, Azji i Afryki. Jak dotychczas, na drogi wyjechało już ponad 75 tys. naczep i przyczep wyprodukowanych w Wieltonie.
Komentarze (0)