PGE w najbliższych latach zamierza mocno postawić na inwestycje w zieloną energię. Koncern planuje wielomiliardowe inwestycje w budowę farm wiatrowych, fotowoltaiki czy magazynów energii. Energetyczna grupa wystartowała z nową strategią marki i nową kampanią reklamową. W logo PGE wpisane zostało nowe hasło marki: „PGE: Prowadzimy w zielonej zmianie”.
- Wybór hasła „PGE: Prowadzimy w zielonej zmianie” jest nieprzypadkowy. Jako PGE mamy argumenty, żeby odważnie mówić o tym, że prowadzimy w zielonej zmianie. Z jednej strony PGE to lider i najbardziej zaawansowana w dążeniu do neutralności klimatycznej grupa energetyczna w Polsce. Z drugiej strony, PGE to firma pomocna, opiekuńcza wobec Klientów, służąca im wiedzą i profesjonalnym doradztwem na zmieniającym się rynku – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Jak dodaje, energetyczny koncern aspiruje do tego, aby marka PGE była postrzegana jako nowoczesna, dbająca o środowisko i działająca w zrównoważony sposób. W październiku ub. roku przyjęta została nowa strategia Grupy PGE do 2030 roku z perspektywą do 2050 roku, która konsekwentnie już teraz jest realizowana.
- Wpisanie Zielonej Zmiany w markę PGE jest oczywiste i niezbędne oraz zobowiązuje nas, jako lidera transformacji energetycznej w Polsce do dalszych działań i budowania silnej polskiej marki – dodaje Wojciech Dąbrowski.
Nowa Strategia Marki PGE, to także nowy format kreatywny i oparta na nim kampania reklamowa, w której głos zabierają... zamieszkujące w Polsce zwierzęta. Poprzez zabawne dialogi i monologi zwierzęcych bohaterów wybrzmiewa głos zmian wprowadzanych przez Grupę PGE i ich pozytywny wpływ na życie wszystkich mieszkańców Polski.
Jak przyznaje spółka, wybór zwierzęcych bohaterów spotów jest nieprzypadkowy. Inspiracją była dotychczasowa aktywność PGE w zakresie ochrony środowiska, wsparcia dla polskich parków narodowych, jak m.in. Roztoczańskiego Parku Narodowego i Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz działań ochronnych na rzecz różnych gatunków zwierząt m.in. bocianów i sokołów.
Spoty wizerunkowe pod nazwami „Wiatr zmian”, „Militarne mewy”, „PGE SPA” oraz „Wyliczanka” odnoszą się odpowiednio do biznesowej działalności PGE tj. budowy i eksploatacji morskiej energetyki wiatrowej i kontynuacji budowy mocy w fotowoltaice oraz rozbudowy mocy w lądowych elektrowniach wiatrowych. Spoty produktowe pod nazwami „Stuknij w klawiaturę” i „Muzycy” odnoszą się do konkretnych ofert PGE Obrót: e-bok, e-faktura i e-sklep.
Kampania wizerunkowa „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie” odnosi się bezpośrednio do inwestycji realizowanych przez Grupę PGE zgodnie z założeniami Strategii Grupy PGE do 2030 roku z perspektywą do 2050 roku.
Do 2030 roku PGE zamierza wybudować morskie farmy na Bałtyku o mocy 2,5 GW. W ciągu kolejnych dziesięciu lat moc morskiej energetyki wiatrowej ma wzrosnąć aż do 6,5 GW.
W ciągu najbliższej dekady koncern planuje również rozwój projektów fotowoltaicznych. Do 2030 roku PGE będzie posiadać PV o mocy 3 GW. Kolejne wiatraki mają stanąć również na lądzie. Cel to osiągnięcie 1,7 GW lądowych farm wiatrowych do 2030 roku.
Inwestycje w rozwój OZE planowany jest przez PGE również w okolicach Bełchatowa. Na terenach pokopalnianych terenach o łącznej powierzchni ok. 500 hektarów mają powstać instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy do 600 MW.
Budowa jednej z farm słonecznych zostanie zlokalizowana w pobliżu składowiska odpadów paleniskowych Elektrowni Bełchatów. Druga instalacja fotowoltaiczna ma stanąć na terenie zwałowiska zewnętrznego Pola Szczerców nazywanego potocznie „Bliźniaczą Górą Kamieńsk". Teren zwałowiska wewnętrznego Pola Bełchatów oraz teren składowania surowców towarzyszących są również rozważanymi lokalizacjami pod projekty kolejnych instalacji fotowoltaicznych Grupy PGE.
W regionie bełchatowskim stanąć mają również farmy wiatrowe o mocy do 100 MW. Przypomnijmy, że obecnie na Górze Kamieńsk działa 15 siłowni o łącznej mocy 30 MW. Kolejne planowane instalacje mają mieć moc blisko 100 MW. Nowe elektrownie wiatrowe mają powstać w ciągu 5-7 lat.
W ciągu najbliższych 10 lat w Bełchatowie PGE zrealizuje także inwestycje w magazyny energii o mocy do 300 MW.
Poniżej obejrzeć można wspomniane spoty reklamowe: