Reklama

Reklama

Niebezpieczne skutki zażywania dopalaczy

Opublikowano: 11 sierpnia 2020 08:39
Autor: Przy współpracy z Kliniką "Wolmed"

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wydarzenia Powikłania zdrowotne, psychoza, czyli utrata kontaktu z rzeczywistością, bóle brzucha, wymioty, kołatanie serca, urojenia i utrata przytomności – osoba, która zażyła dopalacze, z pewnością doznała przykrych skutków ich działania.

Reklama

Dostęp do tych nie do końca przebadanych substancji sprawia, że nawet osoby bardzo młode mogą mieć z nimi kontakt. A dopalacze to bardzo niebezpieczne środki, w składzie których znajdują się substancje psychoaktywne różnego pochodzenia. Zawierają m.in. benzylopiperazyny - stymulujące ośrodkowy układ nerwowy, syntetyczne kanabinoidy, mefedron, mieszanki ziołowe, a nawet fly agaric, w skład którego zazwyczaj wchodzi muchomor czerwony. To nic innego jak substancje psychoaktywne, naturalne lub syntetyczne, działające na ośrodkowy układ nerwowy, powodując efekt narkotyczny.

POLITOKSYKOMANIA – CO TO TAKIEGO?

Charakterystyczna dla naszych czasów jest politoksykomania. Wiąże się z zażywaniem wielorakich substancji – jednoczesnym piciem alkoholu, paleniem marihuany, zażywaniem dopalaczy. To skutkuje występowaniem psychoz, których leczenie jest trudne i długotrwałe. Taka osoba na długi czas wykluczona jest z normalnego funkcjonowania. Działające na układ nerwowy substancje wywołujące psychozy, czyli zaburzenia psychiczne, charakteryzują się utratą kontaktu z rzeczywistością. Wczesne objawy psychoz występują pod postacią zmian nastroju, zaburzeń snu, braku apetytu. Pacjent czuje się wyizolowany, ma trudności z koncentracją, poczucie braku energii, motywacji do działania i problemy z pamięcią. Do tego dochodzą też zaburzenia w odbiorze świata zewnętrznego – np. odczuwanie zapachów, które obecne są tylko dla tej osoby, słyszenie głosów, obserwowanie nieistniejących rzeczy.

Lekarze ostrzegają przed zażywaniem dopalaczy, a gdy już do tego dojdzie, sugerują, by niezwłocznie poszukać pomocy u specjalisty. Czasem może okazać się, że psychiatra nie wystarczy i konieczna będzie konsultacja u neurologa. Zmiany w organizmie, zwłaszcza młodego człowieka, mogą być bardzo poważne, wręcz nieodwracalne, i stanowić zagrożenie dla jego zdrowia, a nawet życia.

* Powyższa porada jest sugestią i nie zastępuje wizyty u specjalisty. W przypadku problemów ze zdrowiem należy skonsultować się z lekarzem.

Dr n med. Sławomir Wolniak, ordynator Kliniki Psychiatrycznej i Terapii Uzależnień Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa

Klinika Wolmed
Dubie 1A
97-420 Szczerców
www.wolmed.pl

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną
logowanie / rejestracja

Rejestracja daje dostęp do treści i specjalnych funkcji tylko dla naszych stałych czytelników. Rejestracja jest bezpłatna i bezpieczna. Po wciśnięciu klawisza "zarejestruj" otrzymasz powitalny e-mail zawierający więcej informacji.

zaloguj się
e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła?

rejestracja
e-mail
hasło
powtórz hasło

Aby mieć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail celem umożliwienia przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy o wyrażenie poniżej wskazanych zgód

** Zgoda wymagana.

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.