Energetyczny koncern ostrzega swoich klientów przed przestępcami, którzy podszywają się pod spółkę, chcąc w ten sposób wyłudzić dane lub pieniądze.
- Informujemy o kolejnej kampanii phishingowej prowadzonej przez przestępców podszywających się pod spółkę z Grupy Kapitałowej PGE, w której ponownie wykorzystywany jest motyw zwrotu nadpłaty w serwisie eBOK – przekazała PGE w komunikacie.
Jak działają oszuści?
Jak zaznaczono, cyberprzestępcy informują o nadpłacie i zachęcają do jej odzyskania. Podkreślono również, że nie są to wiadomości wysyłane przez spółkę PGE Obrót. Koncern apeluje o ostrożność i czujność przed podjęciem decyzji o podaniu poufnych danych.
- Przestępcy na bieżąco śledzą wydarzenia ze świata. Dostosowują swoje próby wyłudzeń w oparciu o bieżące trendy – ostrzega PGE.
Spółka pokazała, jak mogą wyglądać treści przesyłane przez przestępców:
Na co należy zwrócić baczną uwagę?
Powinniśmy zwrócić uwagę na: nietypowe adresy stron internetowych, szczególnie te, na które jesteś przekierowywany, adresy mailowe, z których otrzymujesz korespondencję, styl otrzymanej korespondencji, błędy gramatyczne, literówki, niezrozumiałe komunikaty na stronie lub złożony system przekierowań.W przypadku podejrzenia oszustwa spółka prosi o kontakt z PGE – CERT cert@gkpge.pl. Telefon do dyżurnego CERT: 885-552-646. Prywatnie zgłoszenia można dokonać pod adresem: incydent.cert.pl.
Komentarze (0)