Przy Urzędzie Miasta Bełchatowa stanął paczkomat. Urządzenie nie służy jednak do wysyłania przesyłek, a do… kontaktu z urzędnikami. W jaki sposób można skorzystać z nowej usługi i co załatwimy z jej pomocą?
Paczkomat pod urzędem w Bełchatowie
Założenie działania paczkomatu urzędu jest proste, mieszkańcy, którzy z różnych przyczyn nie mogą załatwić swojej sprawy w godzinach pracy magistratu, mają możliwość zostawienia dokumentów w jednej ze skrytek. W sumie usługa obejmuje kilkadziesiąt różnych wniosków.
- Wśród nich są m.in. te dotyczące wykupu lokalu użytkowego, podziału nieruchomości, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności czy o sporządzenie bądź zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Poza tym można złożyć deklarację podatkową lub ubiegać się o patronat prezydenta miasta nad imprezą – informuje magistrat.
Lista spraw, które można załatwić za pomocą paczkomatu, będzie na bieżąco aktualizowana i rozszerzana. Szczegóły można sprawdzić na stronie urzędu.
- Wszystko odbywa się bez kontaktu z urzędnikiem, bez kolejek. Paczkomaty InPost działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – to wygoda, która wpisuje się w potrzeby współczesnych mieszkańców – przykazuje urząd.
Paczkomat nosi numer BEL04BAPP i znajduje się przy głównym budynku urzędu od strony ulicy Mielczarskiego.
Bełchatów wyprzedził inne miasta województwa
Co ciekawe bełchatowski magistrat jest jednym z niewielu urzędów, które oferują mieszkańcom usługę paczkomatu. Jak wynika z danych firmy InPost, podobne urządzenie w całym województwie zainstalowane jest tylko przy Urzędzie Gminy Poświętne w powiecie opoczyńskim.Teraz czas zweryfikuje, czy takie rozwiązanie przypadnie mieszkańcom do gustu i będą z niego korzystać. W ankiecie poniżej artykułu pytamy, jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Komentarze (0)