Mieszkańcy Bełchatowa już niedługo otrzymają decyzje dotyczące wysokości podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na rok 2023. Podobnie jak w latach poprzednich dostarczą je urzędnicy z magistratu, którzy do bełchatowian wyruszą już w najbliższy piątek, 3 lutego.
– Pracownicy roznoszący decyzje będą mieć przy sobie specjalne upoważnienie. Każdy, do kogo zapuka doręczyciel, może więc go poprosić o okazanie się takim dokumentem. Osoba odbierająca pismo będzie poproszona o czytelne podpisanie się na potwierdzeniu odbioru przesyłki. Co ważne, urzędnicy nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek pieniędzy czy opłat – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego w bełchatowskim magistracie.
Wizyty pracowników samorządu mieszkańcy mogą spodziewać w się od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 20:00. Jeśli w tym czasie urzędnik nie zastanie nikogo w domu, to przyjdzie w innym terminie lub zostawi informację z prośbą o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia sposobu doręczenia.
Decyzję może również odebrać sąsiad, pod warunkiem, że zobowiąże się do przekazania jej adresatowi. W takiej sytuacji otrzyma on dokument w zaklejonej kopercie, a w skrzynce pocztowej adresata urzędnik zostawi informację o pozostawieniu korespondencji pod innym adresem.
Pracownicy magistratu mają do rozniesienia ponad 19 tys. decyzji. Na dostarczenie wszystkich mają czas do końca miesiąca. Jeśli do podatnika nie dotrze doręczyciel z urzędu, decyzja dostarczona zostanie pocztą.
Zobowiązania podatkowe należy wpłacić na wskazany w decyzji indywidualny numer konta. Miasto zachęca bełchatowian, aby dokonywali wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
– To szybki i łatwy sposób dokonania opłaty, bez konieczności wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce do kasy – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Bełchatowa.
Mieszkańcy dodatkowe pytania mogą kierować do pracowników Wydziału Finansowego bełchatowskiego magistratu pod numery telefonów: 44 733 51 29 lub 44 733 51 30.
Komentarze (0)