Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, jakie otrzymała w ostatnich dniach część klientów. W wiadomości pojawiają się informacje o niedopłacie składek oraz konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin.
Monika Kiełczyńska, Regionalny rzecznik prasowy ZUS podkreśla, że za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, klienci nie otrzymują od zakładu żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.
- Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu – informuje Monika Kiełczyńska.
Trzeba pamiętać, by pod żadnym pozorem nie odpowiadać na podejrzane maile, a tym bardziej nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Najczęściej znajduje się w nich bowiem złośliwe oprogramowanie, które zainfekuje komputer w efekcie czego, oszuści mogą uzyskać dostęp do wrażliwych danych.
ZUS wskazał też, że fałszywa korespondencja wysyłana jest z adresu alert@zus.pl.
Komentarze (0)