Reklama

Reklama

Sprawdziliśmy, gdzie dojedziemy z bełchatowskiego dworca. Czy zapowiedzi okazały się prawdziwe?

Opublikowano: pon, 21 lut 2022 13:44
Autor:

Sprawdziliśmy, gdzie dojedziemy z bełchatowskiego dworca. Czy zapowiedzi okazały się prawdziwe?  - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Dworzec przesiadkowy przy ulicy Czaplinieckiej w Bełchatowie miał być miejscem, z którego chętnie korzystać będą przewoźnicy — zarówno krajowi, jak i międzynarodowi. Jak to wygląda chwili obecnej?

Reklama

Dworzec przesiadkowy w Bełchatowie funkcjonuje od 2020 roku. Jak wynikało z zapowiedzi włodarzy miasta, miało to być miejsce atrakcyjne dla przewoźników, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Głównie dzięki lokalizacji blisko trasy wyjazdowej.

- Dworzec powstawał nie tylko z myślą o lokalnym transporcie publicznym [...] chcemy na stałe włączyć go w trasę przewoźników ogólnopolskich. Ich warunkiem jest łatwy i szybki dojazd do dworca. Ulica Czpliniecka, do której prowadzi zjazd z obwodnicy Bełchatowa, jest więc najrozsądniejszą lokalizacją — mówił wiceprezydent Dariusz Matyśkiewicz.

Jak sprawa transportu z dworca przesiadkowego wygląda po dwóch latach jego funkcjonowania? Trzeba przyznać, że obecna sytuacja mija się z tym, co zapowiadał w czerwcu 2020 roku wiceprezydent Matyśkiewicz. Jak informuje Urząd Miasta, aktualnie z bełchatowskiego węzła przesiadkowego międzymiastowe kursy prowadzone są przez: PKS Bełchatów, Jaguar, Kacper, autobusy Gminy Kleszczów.

- Połączenia realizowane są do Piotrkowa Trybunalskiego, Ruśca, Radomska, Kleszczowa i Zelowa. Miejski Zakład Komunikacji wszystkie swoje kursy kończy w lokalizacji węzła przesiadkowego — informuje Kryspina Rogowska, rzecznik prasowy bełchatowskiego magistratu

Urząd dodaje, że z infrastruktury korzysta również międzynarodowy przewoźnik Sindbad, który realizuje kursy do większości krajów Europy Zachodniej. Zaznacza też, że wciąż trwają rozmowy z kolejnymi przedsiębiorstwami, które mogłyby wyrazić chęć korzystania z infrastruktury.

- Rozmowy z kolejnymi przewoźnikami, którzy mogliby również korzystać z nowoczesnej infrastruktury nowego węzła przesiadkowego, były i nadal są prowadzone. Dotyczy to zarówno tych, którzy realizują kursy międzymiastowe na trasie biegnącej w przebiegu starej DK 8, jak i nowych przewoźników — zaznacza Kryspina Rogowska.

Dodatkowo, magistrat zauważa, że wpływ na mniejsze zainteresowanie przewoźników miała pandemia koronawirusa, która była dotkliwa dla całej branży komunikacyjnej.

- Mamy nadzieję, że po ustabilizowaniu się sytuacji związanej z koronawirusem, uda się rozszerzyć ofertę o kolejnych przewoźników i kursy — zaznacza urząd miasta.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy