Fixly to serwis, w którym można znaleźć sprawdzonego fachowca. W ramach inicjatywy “Nie kupuj - naprawiaj” zgromadził różne usługi związane z odnawianiem starych i zepsutych przedmiotów w obrębie jednej kategorii. Dzięki temu każdy, kto jest zainteresowany naprawą może łatwo i szybko zlecić pracę fachowcowi.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Fixly wraz z Kantar Polska, naprawiać chce co drugi mieszkaniec naszego kraju. Motywują do tego względy finansowe, ekologiczne oraz sentymentalne. To właśnie trzy główne filary, na których opiera się kampania “Nie kupuj - naprawiaj”.
60% Polaków przyznało, że do naprawiania skłania ich przede wszystkim aspekt finansowy. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% wartości zepsutych przedmiotów.
Istotny wpływ na zmianę postawy konsumentów ma również rosnąca świadomość ekologiczna oraz popularność trendu zero waste. Według wspomnianego już raportu, niemal co trzeci badany zauważa problem nadmiernego generowania elektrośmieci i chce go skutecznie ograniczyć.
Niektóre przedmioty mają wartość sentymentalną i niechętnie zapatrujemy się na to, by ot tak je wyrzucić, mimo tego, że są stare i zniszczone. Tę tezę potwierdziło 20% Polaków, którzy posiadają tego typu rzeczy, a dzięki odpowiedniej renowacji czy przeróbce mogłyby one odzyskać dawny blask i służyć przez kolejne lata.
W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala zaoszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę - wyjaśnia Daniel Piątkowski, marketing manager w Fixly.
Jak znaleźć fachowca na Fixly? Wystarczy dodać zapytanie w wybranej usłudze, np. “renowacja mebli”. Resztą zajmuje się Fixly, które łączy zlecającego z fachowcami zainteresowanymi realizacją usługi. Na każde zapytanie odpowiedzi może udzielić do pięciu profesjonalistów. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt ze strony wykonawcy to zaledwie 4 minuty.
Przed podjęciem decyzji użytkownik może porównać profile fachowców. Znajdują się na nich informacje o danej firmie czy specjaliście, galeria zdjęć, a przede wszystkim średnia ocen i opinie od wcześniejszych klientów, co znacznie ułatwia podjęcie ostatecznej decyzji.