Strategia below the line – co to jest?
Strategia ATL ma dotrzeć do jak największej liczby klientów. Tym różni się od strategii below the line, która skupia się na przyciągnięciu konkretnej grupy odbiorczej, różnicując kanały w taki sposób, aby osiągnąć ten cel. Co ważne, BTL opiera się na promocji innymi kanałami niż radio, telewizja, billboardy czy plakaty i inne drukowane formy, czyli wszystkie filary reklamy tradycyjnej. Te, z których korzysta strategia below the line, umożliwiają kierowanie swojego komunikatu do określonej grupy odbiorców.Strategia below the line – na co jest nastawiona?
Metody strategii BTL są zazwyczaj mniej kosztowne niż te oparte na mediach tradycyjnych. Takie działania nastawione są na długofalowy efekt, w związku z czym, w perspektywie dłuższego okresu, zazwyczaj okazują się przynosić większy dochód. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że większość firm nie wybiera jedynie jednej z tych strategii, a decyduje się na ich fuzję. Jeśli bowiem firmie zależy przede wszystkim na poszerzeniu świadomości na temat marki i produktu czy przyciągnięciu jak największej liczby nowych klientów, ATL jest niezastąpiona. Sprawdź szczegółowe omówienie różnic między dwoma typami reklam na https://push-ad.com/blog/atl-vs-btl/.Strategia below the line – co wykorzystuje?
Na czym bazuje zazwyczaj strategia below the line? Są to przede wszystkim metody wirtualne, choć oczywiście uwzględnia ona również te ,,tradycyjne”, jak na przykład prezentacje na targach, gdzie promocja kierowana jest do osób z branży. Innym przykładem takiego zastosowania są katalogi. W przypadku metod wirtualnych, najważniejszym elementem jest oczywiście direct mailing. Inną składową strategii BTL jest też content marketing, kampanie internetowe oparte na strategiach automatyzacyjnych oraz search engine marketing czy tak zwane pop-upy. O tym, jak zapobiegać ich blokowaniu, dowiesz się więcej tutaj: https://push-ad.com/blog/adpop-rozwiazanie-problemu-blokowania-powiadomien-web-push/.Dlaczego reklama BTL jest tak ważna? O ile to ATL pozwala kreować ogólną świadomość marki, below the line pozwala na zbudowanie więzi z klientem, która jest dzisiaj bezcenna.