Każda firma powinna mieć swoje odbicie w internecie, o tym raczej nie trzeba nikogo przekonywać. Większość potencjalnych klientów potrafi korzystać z internetu i tam właśnie szuka informacji o produktach i usługach – lokalnych lub globalnych. Jeśli firma nie chce wykorzystać tego potencjału, to ustawia się na przegranej pozycji w stosunku do konkurencji. Dlatego nie warto rezygnować z obecności w internecie. W takim razie jak najlepiej zaistnieć w sieci, od czego warto zacząć?
Pierwszym ruchem powinno być wykonanie strony internetowej. Strona internetowa powinna zawierać podstawowe informacje o firmie, jej ofertę, panel kontaktowy oraz inne moduły w zależności od potrzeb. Własny serwis internetowy firmy będzie tym miejscem, do którego będzie kierowana cała aktywność z internetu, wszystkie reklamy i część interakcji z serwisów social media. Nawet strony na Facebooku lub w Google dla firm mają miejsce na dodanie strony firmowej, chociaż oczywiście umożliwiają interakcję z klientami. Niektórzy twierdzą, że małej firmie wystarczy obecność w portalach social media. Niestety to nieprawda, ponieważ konkurencja zrobi coś więcej, czyli stronę internetową i to ustawi ja od razu na lepszej pozycji. Po co więc ograniczać swoje pole działania w internecie. Chyba, że chodzi o koszty, co do których narosło sporo mitów (więcej na temat w portalu - https://pageandshop.pl/).
Małe firmy starają się robić strony internetowe samodzielnie co wydaje się rozwiązaniem najtańszym. Tak będzie jeśli podejdziemy do tematu właściwie. Kupowanie domeny internetowej, hostingu, wgrywanie CMS-a i samodzielne konfigurowanie strony jest najtańsze, ale wymaga dużego zaangażowania w sprawy techniczne, sporej orientacji w temacie i dużo czasu. Mały przedsiębiorca zwykle nie ma tych umiejętności ani czasu, więc pewne prace musi zlecić. W ten sposób wykonie strony internetowej przestaje być tanie. Inne podejście to wykorzystanie kreatorów stron internetowych. Platformy internetowe oferujące kreatory załatwiają również sprawę domeny i hostingu oraz zdejmują z właściciela firmy wszystkie kwestie techniczne. W większości kreatorów klienci otrzymują również gotową stronę internetową, a ww zasadzie jej szkielet. Wystarczy tylko zmienić teksty, zdjęcia, dodać własne dane kontaktowe i strona gotowa. A wszystko to w ramach miesięcznego abonamentu, który rozkłada koszty w czasie (Oferta - https://pageandshop.pl/web/page/website).
W ramach platformy internetowej z kreatorem stron mały przedsiębiorca może zrobić własny sklep internetowy, na jednej domenie i w ramach jednego serwisu. To dobre rozwiązanie pod kątem przyszłej promocji w internecie. Reklamowanie jednej strony internetowej jest po prostu tańsze, więc trzeba korzystać z tego rozwiązania. . Sklep internetowy buduje się w podkatalogu domeny głównej lub w subdomenie ze wspólnym menu ze stroną główną.