Przejrzysta ścieżka
Proces składania zamówienia powinien być podzielony na kolejne kroki, np. podsumowanie koszyka – dane kupującego – sposób dostawy – płatność – podsumowanie zamówienia. Zadbaj o to, by klient widział zawsze pasek postępu, informujący, na jakim etapie obecnie się znajduje i co jeszcze musi zrobić, aby sfinalizować zakup.Innym sposobem na zachęcenie klienta do zakupów w Twojej witrynie e-commerce jest udostępnienie opcji składania i opłacania zamówień bez konieczności logowania – jako gość.
Płatność w modelu White Label
Zoptymalizowany proces zakupowy to taki, w którym wyeliminowano wszystkie zbędne i rozpraszające uwagę elementy. Jednym z takich elementów może być przekierowanie na stronę banku i konieczność ponownego logowania się w celu dokonania płatności. Rozwiązaniem jest tutaj White Label, dzięki któremu transakcja od początku do końca jest realizowana w obrębie witryny sklepu.Zadbaj też koniecznie o to, by Twoi klienci mogli wybrać preferowaną przez siebie metodę płatności – w tym celu udostępnij ich w swoim sklepie jak najwięcej. Przydatne informacje na temat dostępnych opcji znajdziesz pod adresem: https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe.
Szybka realizacja zamówienia
Proces zakupowy nie kończy się w momencie złożenia i opłacenia zamówienia, ale wtedy, gdy zakupiony produkt trafi do klienta. Dlatego warto zoptymalizować również etap realizacji i dostarczania zamówień. Pomoże w tym nowoczesny system do obsługi płatności. Dzięki niemu szybko otrzymasz informację, gdy klient zapłaci za zakupy i będziesz mógł niezwłocznie przystąpić do przygotowania przesyłki. System płatności z opcją automatycznego zwrotu pomoże Ci również w szybszej obsłudze ewentualnych zwrotów.Optymalizacja procesu zakupowego przekłada się na większą konwersję, warto więc o nią zadbać!