Realizacje filmowe w większym stopniu oddziałują na odbiorców, aniżeli ma to miejsce w przypadku tradycyjnego przekazu słownego. Dają też o wiele więcej możliwości jeżeli chodzi o dostosowanie przekazu do cech oraz właściwości odbiorców, należących do określonej grupy docelowej. Przeprowadzenie działań promocyjnych przy wykorzystaniu portali społecznościowych oraz serwisów oferujących rozpowszechnianie materiałów audiowizualnych, pozwala z kolei nakierunkować kampanię reklamową na określone grupy adresatów materiału, co w jeszcze większym stopniu pozwala na oddziaływanie oraz wpływanie na decyzje rynkowe konsumentów i odbiorców biznesowych.
Jednymi z najczęściej wykonywanych ostatnio materiałów filmowych są filmy produktowe. Czym tak naprawdę są? Są to krótkie utwory filmowe, przy pomocy których w krótki i przystępny sposób wyjaśnia się zasady funkcjonowania oraz wady i zalety określonego towaru lub usługi. Filmy takie cieszą się dużym powodzeniem wśród zamawiających z różnych branż – niezależnie bowiem, kto ma być docelowym odbiorcą materiału oraz czego materiał ten ma dotyczyć, badania rynkowe dowodzą, że to właśnie tego rodzaju formy mają największy potencjał jeżeli chodzi o możliwości kształtowania decyzji rynkowych u odbiorców. Zwraca się przy tym uwagę, że atrakcyjny wizualnie i zapadający w pamięć przekaz budować może świadomość i renomę marki równie skutecznie, co o wiele droższe kampanie promocyjne i reklamowe, korzystające z wielkoformatowych reklam zewnętrznych, spotów telewizyjnych i radiowych oraz innych, drogich form reklamy i promocji prowadzonej działalności gospodarczej.
Czym powinien cechować się idealny film produktowy? Na pierwszym miejscu postawić należy nieszablonowy i innowacyjny pomysł. W natłoku materiałów, jakie publikowane są każdego dnia w Internecie, materiał filmowy wyróżniać się musi na tle konkurencji po to, aby znaleźć zainteresowanie u potencjalnego grona odbiorców. Oczywiście – duży wpływ na jego popularność będą też miały podejmowane działania promocyjne, jednakże nawet przy ich wzorcowym przebiegu osiągnięte przy wykorzystaniu filmu produktowego efekty reklamowe będą o wiele lepsze, jeżeli spełniać on będzie opisywany wymóg. Warto ponadto pamiętać, aby przygotowywany przez nas spot produktowy mieścił się w rozsądnych granicach czasowych (bezwzględnie nie może przekraczać czasu dwóch minut). Eksperci z branży wielokrotnie zwracają uwagę na to, że większość oglądających reklamowe materiały filmowe po pewnym czasie przestaje być zainteresowanymi ich treścią oraz wyłącza je przed zakończeniem.
Więcej na stronie: https://www.krotkieformy.pl/filmyproduktowe.html