Fotografia biznesowa, czyli zdjęcia, które mówią więcej

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Błyskawiczny rozwój Internetu sprawił, że współczesny konsument ma dostęp do ogromnej ilości produktów i usług. Jednocześnie nie ma bezpośredniego kontaktu z osobami, które te usługi lub produkty sprzedają. Jest to pewna niedogodność, gdyż lubimy wiedzieć kim są ludzie, z którymi nawiązujemy współpracę (choćby była ona jednorazowa). Często jesteśmy w stanie zapłacić więcej, jeśli mamy pozytywne zdanie o danej firmie i jej pracownikach. Tu otwiera się przestrzeń dla fotografii biznesowej, która choć nie zagwarantuje nam sukcesu w biznesie, może się bardzo do niego przyczynić.

Oceniamy i będziemy oceniać innych po wyglądzie

Możemy uważać, że ocenianie innych ludzi po wyglądzie jest płytkie i niesprawiedliwe, jednak ma to swoje głębokie uzasadnienie. Być może nieraz się pomylimy, jednak szybka ocena jest w wielu wypadkach niezbędna. Zdolność do trafnych ocen na podstawie wyglądu zewnętrznego nie jeden raz pozwoliła naszym przodkom przetrwać (i dzieje się tak do dziś). Każda niespójność w wizerunku to dla nas komunikat, że dana osoba nie jest tym za kogo się podaje. Jesteśmy zaprogramowani do tego, żeby wychwytywać takie sygnały.

Wiedza o tym jak działa ludzki umysł jest bardzo przydatna i może nam pomóc w rozwoju biznesu. Gdy wiemy, że inni ludzie i tak będą nas oceniać, możemy stworzyć wizerunek, który ich przekona do naszej osoby. Niewykorzystanie takiej możliwości byłoby mało rozsądne. Pomoże nam w tym fotografia biznesowa, która z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularna. Z usług fotografów biznesowych korzystają zarówno firmy, jak i osoby fizyczne. Profesjonalne zdjęcie może przyciągnąć klientów, a także sprawić, że pracodawca wybierze właśnie nas spośród dziesiątek innych kandydatów do pracy.

Co warto wiedzieć o profesjonalnych zdjęciach biznesowych?

Zdjęcie (nawet dobre) może zrobić każdy, kto posiada aparat fotograficzny. Wykonanie zdjęcia biznesowego to już zupełnie inna sprawa. Fotografia biznesowa ma przekazać odbiorcy znacznie więcej niż tylko naszą fizyczność. Musi być ona spójna i prawdziwa, a jednocześnie stworzyć wizerunek na jakim nam zależy. Taka fotografia ma nam umożliwić wywieranie dobrego wrażenia na interesującej nas grupie osób (klientach, pracodawcach, itp.). Pierwsze wrażenie jest niezmiernie ważne i bardzo trudno jest sprawić, żeby dana osoba zmieniła zdanie na nasz temat. W przypadku akcydentalnego kontaktu jest to niemożliwe.

W fotografiach wizerunkowych liczą się nawet najdrobniejsze szczegóły. Odbiorca zwraca uwagę na naszą postawę, mimikę twarzy, strój, otoczenie, a nawet drobne akcesoria. Na podstawie jednego zdjęcia jest w stanie stwierdzić, czy dana osoba ma charyzmę, emanuje dobrą energią, jest fachowcem w swojej dziedzinie. Ludzie są bardzo przywiązani do swoich osądów (nawet jeżeli wydają je na podstawie kilkusekundowej obserwacji), dlatego niechętnie zmieniają zdanie. Jeżeli uda się nam wytworzyć w ich umysłach pozytywny wizerunek naszej osoby, jesteśmy na dobrej drodze do sukcesu. Zyskujemy też przewagę nad konkurencją.

Małgorzata Cyganik - fotografia biznesowa - Tłumacz, autorka podręczników

Jak poznać dobrego fotografa biznesowego?

W Polsce fotografią może zajmować się praktycznie każdy, kto dysponuje odpowiednim sprzętem. W efekcie łatwo jest trafić na fotografa, który nie jest w stanie wykonać dobrego zdjęcia do dowodu osobistego (nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy niefotogeniczni, czy też nie lubimy siebie i to dlatego nie podobają się nam zdjęcia wykonane przez daną osobę). Taki człowiek ma w rękach aparat, ale tak naprawdę nie ma pojęcia o fotografii.

Tym co wyróżnia dobrych fotografów biznesowych jest talent, wiedza i lata doświadczenia. Profesjonalista jest w stanie zrobić dobre zdjęcie każdemu. Na tym nie kończą się korzyści ze współpracy z fotografem biznesowym. Dzięki doświadczeniu w pracy z przedstawicielami różnych branż pomoże nam on w stworzeniu spójnego wizerunku, który przyciągnie do nas klientów.

Najlepsi fotografowie biznesowi to nie tylko artyści, ale też osoby z dużą wiedzą psychologiczną. Potrafią sprawić, żeby ludzie czuli się w ich towarzystwie dobrze, wzbudzają zaufanie, są nastawieni na współpracę z klientem. Dobry fotograf biznesowy może zadawać wiele pytań, jednak jest to ważne, by jak najlepiej poznać oczekiwania swojego klienta. Efektem takiej współpracy są zdjęcia, które będą na Ciebie zarabiać.

Zdjęcie z tekstu: Małgorzata Cyganik - fotografia biznesowa - Tłumacz, autorka podręczników prawniczego języka angielskiego, Autor fotografii: https://krzysztofzaleski.com/

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE