Fenomen zdjęć wizerunkowych – jak się do nich przygotować, dlaczego są tak wyjątkowe

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Fenomen zdjęć wizerunkowych – jak się do nich przygotować, dlaczego są tak wyjątkowe - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości W ostatnich latach obserwujemy wzrost zainteresowania fotografią wizerunkową. Korzysta z niej szeroka grupa osób, które zauważyły, że czasem (zwłaszcza gdy konkurencja jest duża) oferowanie wysokiej jakości produktów lub usług nie wystarcza, żeby zdobyć klientów i zacząć godnie zarabiać. Sytuacja zdecydowanie poprawia się, gdy potencjalni odbiorcy naszej pracy mogą (nawet w minimalnym zakresie) nas poznać. Opublikowanie zdjęcia wizerunkowego, które przedstawia nas jako specjalistów w swojej branży znacznie zwiększa naszą konkurencyjność. Co powinniśmy wiedzieć o zdjęciach i sesjach wizerunkowych?

Sesja wizerunkowa – inwestycja, która się zwróci

Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe znacząco różnią się od zwykłych fotografii. Odmienne są przede wszystkim ich funkcje. W przypadku klasycznych fotografii chodzi nam o to, żeby pokazać swoją powierzchowność w jak najbardziej atrakcyjnym świetle. Zdjęcia wizerunkowe natomiast mają za zadanie nie tyle pokazać światu jak wyglądamy, ale wykreować wizerunek osoby, którą chcielibyśmy się stać w oczach potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Z powyższych względów zamieszczenie na stronie internetowej naszej firmy przypadkowych zdjęć może się dla nas źle skończyć. Być może wyglądamy na tych fotografiach atrakcyjnie, jednak nie mamy pewności jak taki wizerunek odczytają inni. Musimy zdawać sobie sprawę, że zdjęcia, które przynoszą popularność na portalu randkowym, mogą całkowicie zdyskwalifikować nas w oczach potencjalnych pracodawców.

Ekspert z Zaleski Fotografia przekonuje, że wykonanie profesjonalnej sesji wizerunkowej to inwestycja, która prędzej, czy później zaprocentuje. Nie da się bowiem ukryć, że inni ludzie na każdym kroku oceniają nas po wyglądzie. Nie powinniśmy się z tego powodu oburzać, gdyż sami nieświadomie postępujemy tak samo. Skoro wiemy, że nasze zdjęcia będą oceniane, pokażmy światu takie fotografie jakie przyniosą nam najwięcej profitów.

Zdjęcie: Joanna Janczewska, fotografia biznesowa, fotograf Krzysztof Zaleski

Kilka słów o przygotowaniach do sesji wizerunkowej

Duża część osób zwleka z wykonaniem sesji wizerunkowej, choć zdaje sobie sprawę, że bardzo pomogłaby im ona w karierze. Najczęściej boimy się tego co nieznane. W przypadku sesji zdjęciowej w grę wchodzą także nasze kompleksy. Być może obawiamy się oceny, uważamy, że nie jesteśmy fotogeniczni. Doświadczony fotograf wizerunkowy  jest zdania, że nie ma osób niefotogenicznych. Są jedynie fotografowie, którzy nie znają się na swoim fachu. Dosłownie każdemu można zrobić dobre zdjęcia, które zaczną na siebie zarabiać.

Sesja wizerunkowa rozpoczyna się od wywiadu z klientem. Jest on potrzebny, żeby poznać wzajemne oczekiwania. Tylko długa, szczera rozmowa pozwoli w stworzeniu najlepszego planu działania.

W trakcie konsultacji dostaniemy od fotografa wiele przydatnych porad. Dowiemy nieco o technikach pozowania do zdjęć, uzgodnimy takie kwestie jak ilość fotografowanych osób, miejsce sesji, strój, makijaż oraz informacje jak istotnym elementem wizerunku jest stylizacja. Nie bójmy się zadawać fotografowi pytań. Tylko wówczas jesteśmy w stanie wyjaśnić wszelkie niejasności i wspólnie osiągnąć jak najlepszy efekt. Po zakończeniu sesji zdjęciowej przychodzi czas na ocenę pracy. Fotograf razem z klientem wybierają fotografia, które ich zdaniem wyglądają najkorzystniej. Zdjęcia te przechodzą następnie proces obróbki graficznej (jej zakres jest zawsze ustalany z klientem).

Jak szukać fotografa zajmującego się sesjami wizerunkowymi?

Znalezienie fotografa, który wykona dla nas zdjęcia wizerunkowe nie jest sprawą tak prostą jak mogłoby się wydawać. Choć ofert dotyczących sesji wizerunkowych jest całe mnóstwo, nie łudźmy się, że wszyscy fotografowie znają się na swoim fachu. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się przeglądanie portfolio osób, z którymi chcielibyśmy podjąć współpracę. Dobrze jest zadać sobie pytanie, czy podobne zdjęcia będą dla nas satysfakcjonujące (i szczerze sobie na nie odpowiedzieć). Możemy również wyszukać w sieci zdjęcia wizerunkowe, które z jakichś powodów przykuły naszą uwagę, a następnie sprawdzić kto jest ich autorem.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE