RFP - co to jest?
RFP to nic innego jak zapytanie ofertowe. Inaczej nazywa się je RFI. Dokument zawiera informacje o potrzebach organizacji i wymagania co do rozwiązań IT, których potrzebuje firma. Zapytanie ofertowe pomaga rozpocząć efektywną współpracę z software house, dlatego powinno się pamiętać o wszystkich elementach, jakie powinny się w nim znaleźć. Przede wszystkim w dokumencie powinny być zamieszczone informacje o budżecie projektu, harmonogramie prac, specyfikacji rozwiązania, a także o sposobie użytkowania oprogramowania. Więcej o RFP przeczytasz na https://savedelete.com/internet-tips/what-is-rfp-and-where-should-be-used/197142/.
Ze względu na to, że każdy projekt IT jest inny i wymaga zastosowania unikalnych rozwiązań, software house może poprosić o przygotowanie dokładniejszego zapytania ofertowego. Dzięki ustaleniu wszystkich wytycznych przed rozpoczęciem prac, możliwe jest ustalenie dokładniejszego budżetu oraz wybranie odpowiedniej metody zarządzania projektem - poznasz je na http://bizblog.cosmobc.com/2018/07/10/examples-project-management-tools-methodologies/. Dodatkowo ustali się, które wytyczne są najważniejsze dla zleceniodawcy oraz ustali się realny harmonogram przygotowania oprogramowania w wersji testowej, poprawek, wdrożenia projektu oraz jego późniejszej aktualizacji.
Gdzie wykorzystywane jest zapytanie ofertowe?
Zapytanie ofertowe, czyli RFP, jest szeroko stosowane w różnych branżach. Jest to dokument używany między innymi przez agencje reklamowe, software house’y i agencje HR. Sektor IT czerpie z RFP najwięcej korzyści, gdyż zapytanie ofertowe może być wykorzystywane na każdym etapie realizacji projektu, by doprecyzować niektóre szczegóły lub wprowadzić modyfikacje wcześniejszych ustaleń. Co ważne, RFP może być wysyłane do wielu firm outsourcingowych. W ten sposób sprawdzi się, który software house jest w stanie podołać projektowi w określonym terminie oraz zaakceptować proponowany budżet. Dzięki temu przyśpieszy się rozpoczęcie prac i wdrożenie nowego oprogramowania.