- Technologia slurry seal to cienkie warstwy bitumiczne na zimno – mówi Tomasz Jachymek, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Bełchatowie i dodaje: - Polega ona na wypełnianiu nierówności, kolein oraz wykonaniu cienkiej nakładki na powierzchni remontowanej drogi przy pomocy półpłynnej mieszanki mineralno-emulsyjnej wytworzonej w specjalistycznym kombajnie. Chcemy zobaczyć jak droga wyremontowana w tej technologii sprawdzi się w użytkowaniu i jak długo nawierzchnia będzie w dobrym stanie.
Koszt remontu ulicy Kilińskiego to 150 tysięcy złotych. Według wyliczeń PZD, remont w tej technologii jest o połowę tańszy niż położenie nowej nakładki asfaltowej, przy porównywalnych parametrach.
- Ważne jest również też to, że okres wyłączenia drogi z użytkowania, niezbędny do załatania ubytków lub regeneracji nawierzchni, jest redukowany do minimum, dlatego utrudnienia na drodze nie trwają długo – dodaje Tomasz Jachymek. - W tej technologi wyremontowaliśmy także ponad 800 – metrowy odcinek drogi między Traktem Puszczańskim a Osinami za kwotę 100 tysięcy złotych.
Główne materiały wykorzystywane do wykonania nakładki w technologii slurry seal to: wysokogatunkowe kruszywo, modyfikowana emulsja na asfalcie i wypełniacze. Drobne kruszywo użyte w mieszance służy do wypełnienia szczelin pęknięć nawierzchni. Użyty modyfikowany lateksem asfalt powoduje, że warstwa zimą nie pęka, a latem nie odkształca się w wysokich temperaturach.