Od kilku miesięcy w Bełchatowie ma miejsce kadrowe tsunami. Kolejno odwoływani są dyrektorzy i prezesi miejskich spółek i placówek. Zmiany w ostatnim czasie zaszły już m.in. w Miejskim Centrum Sportu, trwa również konkurs na nowego dyrektora Miejskiego Centrum Kultury.
Wcześniej wymieniono prezesów Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej, Bełchatowskim Towarzystwie Budownictwa Społecznego, Miejskim Zakładzie Komunikacji oraz Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej. Zmiany zaszły również na stanowisku wiceprezesa Wod-Kan.
Dyrektor muzeum odwołany
Na początku miesiąca informowaliśmy natomiast o odwołaniu Marka Tokarka ze stanowiska dyrektora Muzeum Regionalnego w Bełchatowie. Wówczas zapytaliśmy magistrat o oficjalne stanowisko w tej sprawie, jednak zarówno urząd, jak i sam dyrektor postanowili nie komentować sytuacji.
- Pan Marek Tokarek 4 listopada 2024 r. odwołany został ze stanowiska. Dyrektorem Muzeum Regionalnego w Bełchatowie pozostanie do czasu zakończenia 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Miasto Bełchatów nie komentuje zmian personalnych – przekazała Kryspina Rogowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Bełchatowa.
Co zrobić, żeby zostać dyrektorem?
Aktualnie prezydent ogłosił już konkurs na to stanowisko. Kandydaci muszą jednak spełnić szereg wymagań. Wśród nich są: obywatelstwo polskie lub, pod warunkiem znajomości języka polskiego, obywatelstwo innego niż Polska państwa, pełna zdolność do czynności prawnych, brak prawomocnego skazania oraz brak ukarania zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.Kandydat musi również cieszyć się nieposzlakowana opinią, mieć wykształcenie wyższe oraz co najmniej pięcioletni udokumentowany staż pracy, w tym przynajmniej rok na stanowisku kierowniczym w instytucjach kultury lub podmiotach prowadzących działalność kulturalną.
Osoba chcąca zostać dyrektorem muzeum musi wykazać się również znajomością szeregu przepisów dotyczących instytucji kultury, działalności kulturalnej czy też finansów publicznych. Kandydat musi również przedstawić autorską koncepcję funkcjonowania Muzeum Regionalnego w Bełchatowie z uwzględnieniem warunków organizacyjno-finansowych instytucji.
Niezbędne są również predyspozycje menadżerskie i umiejętności kierowania zespołem.
Urząd stawia również kilka wymagań dodatkowych, wśród których są m.in. doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeum, doświadczenie we współpracy ze stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi lub instytucjami, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność, wysoka kultura osobista, czy też znajomość języka obcego w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się.
Szczegółowy opis wymagań i zadań, które musi wypełniać dyrektor muzeum, znajduje się na stronie Urzędu Miasta w Bełchatowie.
Jak starać się o pracę?
Osoby chcące ubiegać się o stanowisko dyrektora muzeum, muszą złożyć komplet dokumentów aplikacyjnych, na który składają się: list motywacyjny, kserokopie potwierdzeń wykształcenia i doświadczenia zawodowego, kwestionariusz osobowy, szereg oświadczeń, których lista dostępna jest na stronie urzędu oraz pisemną koncepcję funkcjonowania muzeum.Dokument można składać osobiście w formie papierowej w bełchatowskim magistracie, wysłać je pocztą lub aplikować za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Termin mija 29 listopada.
Komentarze (0)