- Wczoraj odwiedził mnie taki Pan, który twierdził, że PGE wysyłało na początku roku formularze. A jego wizyta kierowana jest do tych odbiorców, którzy nie wypełnili i nie odesłali tego formularza - informuje nas Pani Katarzyna i dodaje: - Od razu wydało mi się to dziwne, bo ja żadnego formularza nie dostałam. Pan twierdził, że zmienił się dostawca prądu i gazu, ale dystrybutor nie... i podsuwa umowy ze swojej, alternatywnej dla PGE firmy.
Jak podkreśla Pani Katarzyna mężczyzna przy tym zapewniał, że rachunki za prąd i gaz będą niższe.
- Umowa ta trwa 4 lata. U nas w klatce parę osób ją podpisało, bo ten Pan był bardzo przekonujący, a starszych lokatorów na osiedlu nie brakuje... - dodaje Pani Katarzyna
Skontaktowaliśmy się z PGE Obrót, rzecznik prasowy spółki kategorycznie zdementował informację o wysyłanych w teren pracownikach i rozsyłanych formularzach, jasno podkreślił, że:
- Nie wysyłamy do naszych klientów żadnych formularzy, tym bardziej takich, które należy odsyłać. Jeśli cokolwiek dostarczamy do klientów, to najczęściej jest to korespondencja razem z fakturą, ale te pisma mają charakter czysto informacyjny – mówi nam Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót
Majewski podkreśla, że sytuacji, o jakiej poinformowała nas Pani Katarzyna w całej Polsce jest mnóstwo, to istna plaga, a przed jej ewentualnymi przykrymi konsekwencjami może nas uchronić tylko czujność. Warto też, zwłaszcza starszym osobom z naszego otoczenia i rodziny przekazać te informacje i uczulić, że nie brakuje osób, które działają nieuczciwie.
- PGE posiada własną infolinię i rozbudowane narzędzia internetowe, w Bełchatowie funkcjonuje także biuro obsługi klienta i to są kanały jakimi kontaktujemy się z naszymi klientami – dodaje Majewski z PGE Obrót.
Warto o tym pamiętać, kiedy następnym razem ktokolwiek zapuka do naszych drzwi i poda się za pracownika PGE Obrót.
W Polsce od 2006 roku gospodarstwa domowe mogą samodzielnie podejmować decyzję jakiego dostawcę prądu wybierają, nie muszą korzystać z narzuconych z góry usług firm z sektora energetycznego. Niemniej jednak decyzja o zmianie dostawcy energii elektrycznej powinna być poprzedzona zarówno dokładniejszą analizą naszych dotychczasowych rachunków, a co najistotniejsze należy zwrócić uwagę na nowo proponowane stawki za kWh, a także ukryte opłaty i warunki umowy.