Klienci PGE powinni mieć się na baczności. Internetowi oszuści wysyłają SMS-y podszywając się pod Polską Grupę Energetyczną. W przesłanej wiadomości podają nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.
- W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej – ostrzega PGE Obrót.
PGE apeluje do swoich klientów o zachowanie czujności w trakcie logowania. Zaleca, aby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania i czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki jest właściwy. Dostawca prądu radzi, aby logować się za pośrednictwem serwisu internetowego PGE. Podczas logowania klient zostanie poproszony o podanie loginu będącego jego adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości faktur oraz danych.
- Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną do ciebie korespondencyjnie – przestrzega PGE Obrót.
Jak informuje dostawca prądu, fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów.
- Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach – informuje PGE Obrót.