Budżet jest dokumentem, w którym szczegółowo określa się zarówno planowane dochody, jak i wydatki samorządu na dany rok.
- Zapisuje się w nim m.in. gdzie będą budowane drogi, wodociągi i inne potrzebne urządzenia techniczne, ile gmina przeznaczy na zielone inwestycje, remonty szkół i przedszkoli czy zadania z zakresu pomocy społecznej oraz szeroko pojętej oświaty – informuje magistrat.
Jak co roku, w trakcie przygotowywania projektu bełchatowskiego budżetu, magistrat zachęca do składania własnych propozycji. Mieszkańcy oraz radni mają na to czas do 30 września, a jak złożyć wniosek? Wystarczy pobrać i wypełnić odpowiednie pismo, które znajdziecie pod TYM linkiem. Należy pamiętać, że składana propozycja powinna zakładać inwestycję o charakterze publicznym, związaną z realizacją zadań gminy.
- Bełchatowianie chętnie korzystają z możliwości zaproponowania inwestycji, które ich zdaniem powinny znaleźć się w budżecie. Co roku otrzymujemy około 100 takich wniosków. Najczęściej dotyczą remontów dróg, chodników czy stworzenia nowych miejsc parkingowych lub placów zabaw – informuje urząd miasta.
Po 30 września wszystkie złożone propozycje mają zostać przeanalizowane i ocenione pod kątem możliwości ich realizacji, chodzi głównie o aspekt finansowy. Urzędnicy zaznaczają przy tym, że priorytetowo traktowane będą inwestycje zawarte w Strategii Rozwoju Miasta Bełchatowa na lata 2015-2022 oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Projekt budżetu Miasta Bełchatowa ma trafić do radnych oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej do 15 listopada.