Wszystko za sprawą prac budowlanych, jakie obecnie trwają w budynku przy ulicy Kościuszki. Przebudowywana jest strefa obsługi klienta na parterze magistratu. Znacznie zmieni się wygląd holu w urzędzie.
- Co najważniejsze dostosujemy go do osób ze szczególnymi potrzebami. Zdecydowanie łatwiej będzie osobom, dla których barierę stanowią schody lub zbyt wysokie lady przy Punkcie Obsługi Klienta czy w Kasie urzędu. Powstaną m.in. stanowiska obsługi klienta, strefa oczekiwania z siedziskami, a także kącik dla dzieci – mówi Katarzyna Kleczyk, zastępca dyrektora Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Bełchatowa.
Jak informuje urząd, wykonawca robót ma już za sobą sporą część prac. Między innymi położonych zostało część płytek, wyburzone zostały stanowisko punktu informacyjnego i jedna z kas. Teraz przyszedł czas na prace związane z przebudową kasy głównej. Zostanie ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Miasto wyposaży ją np. w interkom kasowy z pętlą indukcyjną.
Prowadzone prace będą wiązały się jednak z uciążliwościami dla bełchatowian, którzy odwiedzą urząd. Na czas robót niestety konieczne jest bowiem zamknięcie kasy od poniedziałku 28 kwietnia do środy 30 kwietnia.
Osoby, które w tym czasie będą chciały pozyskać informacje odnośnie swoich zobowiązań, mogą kontaktować się z urzędową kasą telefonicznie – pod numerem tel. 44 733 51 18 lub/i 44 733 51 29. Pracownicy Wydziału Finansowego podpowiedzą także, gdzie bez prowizji zrealizować urzędowe płatności.
Przebudowa strefy obsługi klienta to jedno z sześciu zadań realizowanych w ramach programu „Dostępny Urząd Miasta Bełchatowa”. Na jego realizację miasto pozyskało ponad 330 tys. zł dotacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, co stanowi 80 proc. wartości całego projektu.
Komentarze (0)