Jak tłumaczy magistrat, decyzja o przejściu na zdalny i rotacyjny system pracy, podyktowana jest potrzebą zapewnienia ciągłości obsługi klientów oraz troską o bezpieczeństwo zarówno osób załatwiających sprawy w bełchatowskim MOPS, jak i samych pracowników. Wprowadzone zasady obowiązywały będą do odwołania.
- Wczoraj potwierdzono u jednej osoby zatrudnionej w ośrodku zakażenie koronawirusem. Również w poniedziałek 12 października przeprowadzono w pomieszczeniach biurowych dekontaminację – mówi Kryspina Rogowska, rzecznik prasowy Urzędu miasta w Bełchatowie.
Jak dodaje, dyrekcja MOPS prosi o ograniczenie bezpośrednich kontaktów z pracownikami i załatwianie spraw z wykorzystaniem środków teleinformatycznych. Wnioski o przyznanie pomocy można kierować telefonicznie, przy pomocy platformy e-PUAP, portalu Emp@tia oraz za pośrednictwem e-mail. Korespondencje i wnioski w formie papierowej można przekazywać poprzez skrzynki podawcze, które znajdują się przy obu budynkach MOPS. Bezpośredni kontakt z pracownikami możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach, ale po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym.
Poniżej aktualny wykaz numerów telefonów.
Budynek przy ul. Staszica 18
- Informacja i wydawanie decyzji z pomocy społecznej: 518 705 697
- Pracownicy socjalni: 669 985 764; 661 944 326; 697 807 939
- Zespół ds. pierwszego kontaktu: 669 985 794
- Praca Socjalna: 505 957 655
- Pomoc dla osób objętych kwarantanną: 798 910 109
- Centrala MOPS: 44 635 28 97
- Usługi opiekuńcze: 518 756 539
- Zespół Przeciwdziałania Przemocy: 505 347 567; 44 635 28 83; 44 635 28 76