W Urzędzie Miasta w Bełchatowie trwa właśnie nabór na wolne stanowisko pracy. Poszukiwana jest osoba, która mogłaby zostać inspektorem do spraw budżetu. Co za tym idzie, nowy pracownik powinien mieć finanse w przysłowiowym małym palcu. Jakie wymagania magistrat stawia kandydatom?
Co zrobić, żeby pracować w urzędzie?
Nowy inspektor musi spełnić kilka wymagań niezbędnych. Tutaj na liście są m.in. wykształcenie magisterskie na kierunku finanse, rachunkowość, ekonomia, administracja, zarządzanie lub prawo, a także minimum 3 lata stażu pracy w jednostkach sektora finansów publicznych. Kandydat na to stanowisko musi również wykazać się znajomością szeregu przepisów prawa, wśród których są m.in. ustawa o finansach publicznych, o rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz ustawa o samorządzie gminnym.Osoba ubiegająca się o pracę musi również mieć polskie obywatelstwo, pełną zdolność do czynności prawnych i nieposzlakowaną opinię. Nie może być również skazana prawomocnym orzeczeniem sądu. Urząd przygotował również listę wymagań dodatkowych. Są to:
- ukończenie szkoleń w zakresie rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej,
- umiejętność analizy sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych, sprawozdań finansowych,
- samodzielność, dokładność, umiejętność pracy pod presją czasu,
- obowiązkowość, terminowość,
- komunikatywność oraz wysoka kultura osobista.
Czym zajmuje się inspektor ds. budżetu?
Magistrat przygotował listę zadań, które zostaną powierzone nowemu urzędnikowi. Najwięcej czasu osoba pracująca na tym stanowisku będzie poświęcać prowadzeniu całości spraw dotyczących ewidencji księgowej rachunku podstawowego budżetu miasta i rachunków pomocniczych, a także przyjmowaniu i sprawdzaniu sprawozdań jednostkowych podległych jednostek budżetowych. Lista zadań jest jednak znacznie dłuższa. Są to m.in.:
- Uzgadnianie dochodów z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Skarbowym, Krajowym Biurem Wyborczym, Urzędem Marszałkowskim i innymi instytucjami.
- Sporządzanie przelewów z rachunku budżetu miasta i rachunków pomocniczych.
- Księgowanie sprawozdań podległych jednostek budżetowych o zrealizowanych dochodach i wydatkach budżetowych oraz dochodów zrealizowanych przez urzędy skarbowe.
- Księgowanie informacji o dochodach miasta z tytułu udziału w podatkach i opłatach, a także dochodach pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz miasta.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Miasta Bełchatowa.
- Realizacja zadań związanych z opracowaniem projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem.
Pełną listę zadań można znaleźć na stronie bełchatowskiego magistratu. Osoby chcą pracować w urzędzie, mają jeszcze chwilę na zgłoszenie swojej kandydatury. Jak to zrobić?
Jak starać się o pracę w urzędzie?
Kandydaci na stanowisko inspektora ds. budżetu muszą złożyć w magistracie komplet dokumentów aplikacyjnych do 28 lipca. Są to: list motywacyjny, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz doświadczenie, kwestionariusz osobowy oraz szereg oświadczeń, których lista dostępna jest na stronie urzędu.Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. budżetu” można złożyć osobiście w punkcie obsługi klienta w magistracie lub wysłać pocztą. Aplikację można zgłosić również elektronicznie na adres mailowy urzędu lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
Komentarze (0)